چهارمین کنفرانس منطقه‌ای اقلیم برگزار می‌شود

چهارمین کنفرانس منطقه‌ای اقلیم برگزار می‌شود

تهران - چهارمین کنفرانس منطقه‌ای اقلیم از ۲۹ آذرماه تا اول دی ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.www.bananews.ir

دبیر این کنفرانس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: سازمان هواشناسی به دنبال برگزاری سه کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم در سال‌های ۱۳۷۸،۱۳۷۵و ۱۳۸۲ ،‌چهارمین کنفرانس منطقه‌ای اقلیم را در تهران برگزار می‌کند.

بر اساس اطلاعات پایگاه علمی پژوهشی سیویلیکا (www.CIVILICA.com)، دومین کنفرانس منطقه ای اقلیمدر سال ۱۳۷۸ برگزار شده بود که در آن ۳۷ عنوان مقاله ارائه گردیده و سومین کنفرانس منطقه ای اقلیم نیز در سال ۱۳۸۲ شامل ۶۴ مقاله بوده است که بر اساس آمار سیویلیکا این مقالات مورد توجه بسیار زیاد پژوهشگران و محققین کشور قرار گرفته است.

'احمد عسکری' با اشاره به حضور ۵۰۰ نفر از متخصصین و کارشناسان در این کنفرانس ، افزود: یکهزار مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود که کمیته داوران ۶۸ مقاله را مورد تائید قرار داد که از این تعداد ۳۵ مقاله به صورت پوستر و ۲۸ مقاله به صورت حضوری ارائه خواهد شد.

عسکری ارزیابی علمی و شناخت تغییر اقلیم، بررسی اثرات تغییر اقلیم و آسیب پذیری آن و بررسی سازگاری و کاهش اثرات زیانبار تغییر اقلیم را از محورهای مورد بررسی در این کنفرانس ذکر کرد.

وی درباره اهداف این کنفرانس منطقه‌ای نیز گفت: آگاهی از آخرین یافته‌های علمی در زمینه تغییر اقلیم، آگاهی از کاربرد فناوری نوین در پژوهش‌های اقلیم و تغییر آن، آگاهی از اثرات متقابل اقلیم و انسان در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، جلب توجه تصمیم‌گیران به موضوع تغییر اقلیم و تبعات آن و معرفی سازگاری و کاهش اثرات منفی تغییر اقلیم در مقیاس ملی و بین‌المللی عمده‌ترین اهداف برگزاری این کنفرانس است.

عسکری با بیان اینکه بحث اقلیم با بحث آب و هوا متفاوت است، افزود: اقلیم بیانگر مجموعه‌ای از شرایط جوی است که مربوط به یک بازه زمانی بلندمدت است در حالی که در پیش بینی وضع هوا معمولا چند ساعت و یا حداکثر چند روز را مدنظر قرار می‌دهد.

عسکری اضافه کرد: معمولا سرما و یا گرمای حاد و مقطعی می‌تواند نشاندهنده و علامتی از تغییر اقلیم باشد.

 

منبع:ایرنا

    نظرات