وعده افتتاح "هسا"ی پرند؛ بعد از هفت سال انتظار متقاضیان

وعده افتتاح "هسا"ی پرند؛ بعد از هفت سال انتظار متقاضیان

در حالی که بیش از شش سال از آغاز به کار اجرای پروژه مسکن مهر "هسا"ی پرند می‌گذرد پیمانکار مربوطه قول داده است تا پایان سال ۱۳۹۶ واحدها را به متقاضیان تحویل دهند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irشمع تولد شش سالگی آغاز به کار پروژه پرماجرای "هسا"ی شهر جدید پرند در حالی امسال فوت شد که هنوز هیچ یک از ۱۰ هزار واحد پروژه فوق به متقاضیان تحویل نشده، اما با توجه به پیشرفت ۸۰ درصدی واحدهای مسکونی و ۶۰ درصدی محوطه سازی مسوولان شرکت هسا قول داده‌اند که این پروژه بزرگ را تا پایان سال تحویل دهند.

از زمانی که کلنگ مسکن مهر هسا در اوایل سال ۱۳۹۰ زمین زده شد تصور این بود که ظرف دو یا نهایتا سه سال آماده می‌شود که البته پایان سال قبل عنوان شد پول پرداختی متقاضیان به حساب بانک واریز شده است، اما از افتتاح واحد خبری نبود.

مسکن مهر هسا در واقع بخش عمده‌ای از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیمه تمام شهر پردیس محسوب می‌شود که قطعا اتمام این پروژه با تکمیل ۹۵ هزار واحد مسکن مهر پرند در پایان سال جاری همزمان خواهد بود.

با وجودی که بیش از ۷۱ هزار واحد مسکن مهر پرند افتتاح شده و ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در حال تکمیل است، اقبال از این شهر به دلیل کمبود خدمات زیربنایی و روبنایی و نیز نبود خطوط ریلی مناسب، پایین است. این را ۶۰۰۰ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی این شهر تایید می کند. مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ جمعیت پرند ۱۱۹ هزار نفر است؛ در حالی که اگر قرار بود جمعیت در واحدهای افتتاح شده مستقر شوند جمعیت این شهر باید بیش از ۲۰۰ هزار نفر باشد.

هم اکنون برخی بلوک‌ها در پروژه‌های مپسا، هسا، کیسون و کوزو فاز ۶ پرند با مصائبی درگیر هستند که در پروژه هسا برخی از مشکلات در خصوص آماده سازی و مسائل مربوط به دستگاه‌های خدمات‌ رسانی باعث کندی روند پیشرفت فیزکی کار شده است. در این خصوص مدیران شرکت عمران شهر پرند جلسات متعددی با دستگاه‌های خدمات رسان داشتند و در آخرین اقدام فهرست بهایی را برای شورای مسکن استان ارسال کردند.

در روزهای اخیر مدیران پروژه هسا طی جلسه‌ای با مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند قول داده‌اند که با شرط هیچ گونه افزایش قیمت تمام واحدها را تا پایان سال جاری تحویل دهند. در حال حاضر پروژه "هسا" در جنوب فاز ۶ با ۹۹۹۶ واحد سومین پروژه بزرگ مسکن مهر در شهرجدید پرند می باشد که تاکنون پیشرفت ۸۰% در ابنیه و ۶۰% در محوطه سازی داشته است.

شرکت هسا پذیرفت از بابت ساخت و تحویل واحدها هیچ گونه افزایش ریالی نداشته باشد و در صورتی که این پروژه تا انتهای سال ۱۳۹۶ به اتمام نرسد قرارداد هسا به خودی خود فسخ و اختیار ورود به محاکم قضایی از این شرکت سلب خواهد شد.

ایسنا

نظرات