از اول زمستان نزولات جوی شرایط عادی به خود می‌گیرد

از اول زمستان نزولات جوی شرایط عادی به خود می‌گیرد

www.bananews.irتهران - مدیرکل پیش‌بینی وضع هوای سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اول زمستان نزولات جوی شرایط عادی به خود می‌گیرد، گفت: آخرین تحلیل‌های جوی و دما نشان می‌دهد از هفته سوم آذر ماه جاری تغییر الگوی قابل توجهی در وضع هوا پیش آید.

'پرویز رضا زاده'روز شنبه که در نشست خبری رئیس سازمان هواشناسی حضور داشت، با بیان اینکه در هفته پایانی آذرماه شرایط عادی دما و بارش نزولات جوی را خواهیم داشت، تاکید کرد: البته این میزان جبران کمبودهای فصل پاییز را نمی‌کند و باید همواره مصرف بهینه را مدنظر قرار دهیم.

وی درخصوص وضعیت دما در فصل زمستان نیز گفت: دمای هوا در زمستان با گرایش به نابهنجاری یا ۰٫۵ تا یک درجه زیرعادی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی وضع هوای سازمان هواشناسی در خصوص افزایش طول دوره 'وارونگی دما'، گفت: وارونگی دما طی سال‌های اخیر افزایش پیدا نکرده بلکه چگالی آلاینده‌ها بالا رفته است.

رضازاده با بیان اینکه با کاهش میزان بارش و در فصول کم باران، میانگین چگالی آلاینده‌ها بالا می‌رود، افزود: منابع تولید آلاینده‌ها از قبیل خودرو و صنایع به ویژه در کلانشهرها افزایش یافته و عمده‌ترین علت وارونگی دما بیشتر به عوامل انسانی بستگی دارد که در مجموع روند افزایش را نشان می‌دهد.

 

منبع: ایرنا

    نظرات