سامانه بارشی تا هفته آینده فعال است

سامانه بارشی تا هفته آینده فعال است

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی استان‌های پر بارش را در آخر هفته اعلام کرد و از تداوم فعالیت سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)؛ احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی ،سامانه بارشی امروز ( ۲۲ فروردین) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوی و نواحی مرکزی کرمان سبب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

استان‌های پربارش امروز

وی تاکید کرد: شدت بارش طی امروز در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، برخی نقاط کرمانشاه، شمال ایلام و شمال خوزستان است.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت:‌ فردا (۲۳ فروردین) این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق ، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و فعالیت آن در  غرب، جنوب غرب و مناطقی از جنوب کشور تشدید می‌شود.

استان‌های پربارش فردا

به گفته وظیفه شدت بارش فردا در استان‌های آذربایجان غربی‌، برخی نقاط کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری‌ و نیمه شمال خوزستان خواهد بود که در برخی مناطق بارش تگرگ نیز پیش‌بینی میشود

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد:‌ فعالیت این سامانه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های غربی، البرز، تهران ، برخی نقاط در شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود همچنین در این روز برای شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که سامانه بارشی به تناوب تا هفته آینده فعال خواهد بود گفت: از بعدازظهر امروز و طی فردا (۲۳ فروردین) شمال خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا (۲۳ فروردین) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد در بعدازظهر ابری در اواخر وقت رگبار و رعد و برق  پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دما ۲۳ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود. افزون بر این تهران در روز جمعه (۲۴ فروردین) نیمه ابری در بعدازظهر ابری همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود و بیشترین و کمترین دما ۲۲ و ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا

نظرات