ماجرای «مثلت اجاره‌بها» در سعادت‌آباد

ماجرای «مثلت اجاره‌بها» در سعادت‌آباد

www.bananews.irمتوسط قیمت‌پیشنهادی فروش مسکن در منطقه۲: ۲۳۰۰۰۰۰ تومان

تعقیب نرخ‌های اجاره آپارتمان در یکی از محله‌های شاخص تهران –سعادت‌آباد- نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا کنون منحنی نوسان این نرخ سه دوره کامل افزایش و کاهش را پشت‌سر گذاشته است؛ به‌طوری‌که در ماه جاری، نوبت به کاهش اجاره‌بها رسیده است.

براساس گزارشی که بازار مجازی مسکن (ایران‌فایل) از وضعیت اجاره‌ها در منطقه۲ تهران ارائه کرده، مشخص شده است اردیبهشت امسال رهن‌کامل هر مترمربع آپارتمان در محله‌های این منطقه شامل سعادت‌آباد و شهرک‌غرب، حدود ۳۵۰ هزار تومان بوده که در خرداد این رقم به ۴۰۰ هزار تومان نزدیک و در تیر اندکی کاهش یافت در مرداد دوباره افزایش یافت و به ۴۰۰ هزار تومان رسید و شهریور نیز سطح ۳۸۰ هزار تومان را تجربه کرد.

نرخ‌های پیشنهادی اجاره مسکن در منطقه۲ در اولین ماه از پاییز اندکی مجددا افزایش یافت و در آبان‌ماه به حدود ۳۷۰ هزار تومان رسید. اکنون طبق گفته مشاوران املاک این منطقه، میزان تقاضا از ناحیه مستاجران برای نقل و انتقال کاهش پیدا کرده است و موجران تحت تاثیر این اتفاق، تصمیم به تعدیل نرخ‌ها گرفته‌اند. ایران‌فایل به نشانی www.iranfile.ir در این باره گزارش داده محله‌ سعادت‌آباد رتبه اول جست‌وجو در سامانه از سوی مستاجرانی که در منطقه۲ به دنبال آپارتمان هستند، را به خود اختصاص داده و بعد از آن، بیشترین جست‌وجو‌ها در محله ستارخان انجام می‌شود. همچنین شهرک غرب رتبه سوم و صادقیه رتبه آخر را دارند. این سامانه مجازی معاملات مسکن همچنین با تحلیل اوضاع قیمت فروش ملک در منطقه۲ اعلام کرده است مالکان نرخ‌های پیشنهادی را از سطح ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع به سطح ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسانده‌اند. نرخ پیشنهادی فروش آپارتمان در منطقه۲ از ابتدای امسال تا کنون تقریبا ثابت بوده است.

 

 

منبع:دنیای اقتصاد

    نظرات