نقش موثر نیروهای متخصص در افزایش کیفیت زندگی شهروندان

نقش موثر نیروهای متخصص در افزایش کیفیت زندگی شهروندان

نقش موثر نیروهای متخصص در افزایش کیفیت زندگی شهروندان

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با بیان این مطلب در دیدار با معاون امور عمرانی استانداری، گفت: نیروهای متخصص در کمک به امر ساخت و ساز و افزایش کیفیت زندگی شهروندان نقش موثری دارند بنابراین می توان از ظرفیت های این حوزه در نظام مسئولیتی و حرفه ای با روش علمی و مشخص استفاده کرد و اگر افراد دارای صلاحیت و دانش کافی در جایگاه مسئولیتی ساخت و ساز قرار بگیرند، پاسخ گویی به شهروندان به شیوه مطلوب تری انجام می شود،

مهندس«علی اکبر رمضانی» افزود: سازمان نظام مهندسی دارای پتانسیل بسیار بالایی است و ماموریت و مسئولیت های متفاوتی را بر عهده دارد که در راس این امور معاون عمرانی استانداری قرار دارد.

این مقام مسئول استفاده سازمان یافته از مهندسان را عامل استفاده بهتر از ظرفیت های مهندسی در استان دانست و افزود: خدمات سازمان یافته مهندسان منجر به تسهیل فرآیند خدمات رسانی به شهروندان می شود.

وی ضمن ارائه آماری جامع از تعداد مهندسان عضو پروانه دار و فاقد پروانه، اقدامات انجام گرفته و خدمات آموزشی سازمان نظام مهندسی استان، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۱ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی برای مهندسان استان برگزار شده است و در حوزه فعالیت های حرفه ای نیز در سال ۹۶ در بخش تهیه نقشه رشد ۶۰ درصدی نسبت به سال ۹۵ را شاهد بودیم.

عضو هیات رئیسه شورای مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با ظرفیت های موجود، نظام مهندسی استان آمادگی فعالیت در امور عمرانی استان را دارد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این دیدار با بیان این که حوزه امور عمرانی را متعلق به جامعه مهندسی می دانیم، افزود: ارتقاء جایگاه مهندسان و ارتقاء کیفیت ساخت و ساز دو وظیفه ای است که باید در بخش عمرانی مورد توجه قرار بگیرد.

«رضا رجب زاده» با بیان این که استان در حال توسعه است و در همه شاخص ها و زیر ساخت ها، ساختمان و ابنیه توسعه ادامه خواهد داشت، اعلام کرد: نتیجه فعالیت های امروز در ده ها سال آینده در ساخت و سازها نمود پیدا می کند.

وی اضافه کرد: اجزای مختلف صنعت ساختمان زنجیر وار به یکدیگر متصل هستند و در واقع محصول نهایی تولید شده در قالب یک فرآیند به نهایت کیفیت مورد نظر می رسد، یعنی اگر مصالح درستی نباشد، اگر فعالیت نظارتی صحیح نباشد و اگر مجری ذیصلاح نباشد محصول نهایی مخدوش می شود.

وی افزود: ما موظف هستیم ارتباط بین حلقه ها و اجزای مختلف تولید ساختمان را برقرار کنیم تا محصول نهایی با بهترین کیفیت تولید شود.

وی با بیان این که بخشی از ظرفیت ها باید مورد استفاده قرار گیرد و بخش دیگری باید مورد ارتقاء قرار گیرد، ادامه داد: در کشور با مشکلی مواجه هستیم بدین طریق که نیاز سنجی و آموزش مهندسی آنطور که باید انجام نشده است.

وی ادامه داد: کمتر مهندسی پیدا می شود که شغل حرفه ای او مرتبط با صنعت ساختمان باشد در حالی که باید به سمتی برویم که شغل حرفه ای مهندسان زندگی آن ها را تامین کند.

وی افزود: کانون اجتماع کوچک که همان خانواده است بخشی از هویت خود را از ساختمان می گیرد و هویت شهر نیز متاثر از خیابان ها و ساختمان های آن شهر است بنابراین باید به دنبال احیاء هویت ایرانی و اسلامی باشیم و این امر رسالت بزرگی در صنعت شهرسازی کشور است که مسئولیت بزرگ تری را برای مهندسان ایجاد می کند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی یک انجمن در شهر بجنورد می باشد

    نظرات