مدیرکل امور زمین بنیاد مسکن:بنیاد مسکن پیگیر حل مشکلات صدور سند ملکی برای روستاییان است

مدیرکل امور زمین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه رویکرد این بنیاد سرعت دادن به صدور اسناد ثبتی برای املاک روستایی است گفت این بنیاد پیگیر حل مشکلات صدور سند ملکی برای روستاییان است .

هاشمی در نشست مشترک مدیران کل، معاونین و مدیران شهرستانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی اظهار کرد حل برخی مشکلات نیاز به پیگیری و اتخاذ راهکار در سطح ملی دارد .

وی با قدردانی از تعامل و همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک در صدور اسناد ملکی و تهیه و تامین نقشه ها گفت دریافت این اسناد به منظور حفظ حقوق مالک و نیز تامین امنیت قضایی و ثتبیت مالکیت، امری ضروری است .

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: صدور سند برای املاک روستایی و شهری شهرهای زیر۲۵ هزار نفر جمعیت با همکاری اداره ثبت اسناد درحال انجام است .

علی محمدی اظهار کرد صدور اسناد برای املاک روستایی نیز با همکاری ثبت اسناد در حال انجام است که البته بعضا روند صدور این اسناد طولانی است .

محمدی خواستار تعامل بیشتر برای سرعت دادن به صدور اسناد روستاییان زلزله زده شد و گفت یکی از مشکلات برای پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان، نداشتن سند ثبتی است از این رو امید می رود با تعامل و هم افزایی روند صدور اسناد ملکی روستاییان سرعت گیرد .

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی نیز گفت: این سازمان تلاش دارد تا با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حقوق مالکان و تثبیت مالکیت محقق شود .

علی اصغر اسدی افزود تا کنون بخش زیادی از پرونده های ثبتی به این اداره کل منتج به صدور سند شده است .

وی تصریح کرد وجود برخی نواقص و ایرادها در پرونده های ارسال شده، سبب طولانی شدن صدور اسناد ثبتی است که انتظار می رود این ایرادها رفع شود .

در این نشست، راهکارهای سرعت بخشیدن به صدور اسناد ملکی روستاییان و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت استان بررسی شد

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات