روز روستا در فاروج و جاجرم و افتتاح طرح هادی حصار اندف

به گزارش روابط عمومی روز روستا در فاروج با حضور فرماندار ، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری ، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان ، امام جمعه فاروج ، امام جمعه تیتکانلوو جمعی از مدیران شهرستان و شورا های اسلامی ، دهیاران و اهالی روستای حصار اندف برگزار شد

هادی رجائی نیا فرماندار شهرستان فاروج در این مراسم با اشاره به فلسفه نامگذاری ۱۵ مهر به عنوان روز روستا و اهمیت آن اظهار داشت روستا ها کانون تولید و توسعه و عامل توسعه پایدار کشور می باشند .
فرماندار شهرستان فاروج با اشاره به اقدامات دولت در روستا ها در حوزه های عمران و آبادانی ، فرهنگی و اجتماعی و توسعه اقتصادی بیان داشت توسعه پایدار مستلزم هماهنگی و همراهی کلیه دستگاه ها و نهاد ها و مردم می باشد .
در این جلسه مهندس صابری معاون عمران روستایی در بیاناتی نقش همکاری دستگاه های اجرایی و شوراها و دهیاران را در توسعه و آبادانی روستاها موثر دانست وی گزارشی از اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهرستان و استان ارائه نمود .

مهندس صابری همچنین در مراسم بهره برداری از پروژه آسفالت روستای حصار اندف گفت : این پروژه با مشارکت دهیاری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حجم ۲۵۰۰متر مربع زیرسازی و آسفالت با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال می باشد.

گفتنی است در این روز برنامه هایی از جمله نواخته شدن زنگ روستا و عشایر در یکی از مدارس ، افتتاح پروژه آسفالت معابر روستایی و جشنواره غذایی برگزار شد .

همچنین مراسم روز روستا "جاجرم " نیز با حضور مدیران و مسئولین استانی و شهرستانی و دکتر محبی فرماندار و دکتر قربانی و مهندس اکبری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روستای چهاربید شهرستان جاجرم برگزار گردید.

در این مراسم نیز معاون عمران روستایی در جمع اهالی و مسئولین گفت ۹۰درصد فعالیتهای بنیاد مسکن در روستاهاست .وی عنوان نمود طرح هادی روستایی سندی است که با دعوت از شوراها و دهیاران تهیه و اجرایی می شود که آینده روستا در آن دیده خواهد شد و هرگونه فعالیت عمرانی باید از این سند تبعیت نمایند.

وی همچنین در جمع دهیاران بخش شوقان خواست در بازنگری طرح ها که افق ده ساله آن به پایان رسیده است این بنیاد را همراهی کنند.

وی همچنین اضافه کرد این بنیاد در تلاش است با مشارکت خودمردم روستا را روستا نگه دارد و با استفاده از نیروی بومی مصالح بومی و معماری بومی روستاها را بهسازی مینماید.

در این مراسم دکتر محبی فرماندار جاجرم گفت : در سالهای گذشته توجه به توسعه همه جانبه در روستاها نبوده است . وی افزود تلاشهای زیادی توسط دستگاه هایی از جمله جهاد ، بنیاد مسکن ، اداره روستایی انجام گردیده و امکانات فیزیکی و زیربنایی توسعه یافته اند .

ولی هم اکنون نیاز به احیای مجدد است که عزم تمام دستگاه ها این می باشد تا اشتغال و تولید را رونق ببخشیم.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات