فرماندار تهران: روند نوسازی بافت فرسوده پایتخت کند است

فرماندار تهران: روند نوسازی بافت فرسوده پایتخت کند است

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عیسی فرهادی در نشست شورای اداری تهران بیان کرد: اصلاح بافت فرسوده یکی از سیاست های محوری دولت و شهرداری است که باید آن را جدی گرفت .
وی مشکلات شهرک های تهران را از دیگر مشکلات تهران بزرگ ذکر کرد و افزود : بسیاری از شهرک های تهران مشکلات قدیمی در حوزه های مختلف از جمله آب، برق، گاز و حریم دارند که هر مسئولی باید در حوزه مسئولیت خود برای رفع آن تلاش کند .

فرهادی گفت: جلساتی برای بررسی و رفع مشکلات مناطق مختلف تهران با حضور نمایندگان مردم تهران در مجلس، اعضای شورای شهر، شورایاری ها و مردم این مناطق به همت فرمانداری برگزار می شود .

وی ادامه داد: در این نشست ها مشکلات مختلف مردم مناطق از جمله بافت فرسوده، ترافیک، معابر، آب، برق، گاز، تلفن و اسناد شهرک ها بررسی و برای رفع آن تلاش می شود .

فرهادی همچنین تلاش مدیران شهر تهران برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، سرکشی به خانواده معظم شهدا و جانبازان و همچنین برقراری میز خدمت در اداره ها برای تکریم ارباب رجوع را خواستار شد .

به گفته وی، ایجاد اشتغال از جمله اشتغال روستایی، بیمه روستایی و عشایری باید مورد توجه جدی مدیران باشد .

فرهادی گفت: ۱۷۳ طرح نیمه تمام در حوزه میراث فرهنگی در تهران وجود دارد که در صورت تکمیل ۲۰ هزار شغل ایجاد می کند .

وی با انتقاد از برخی مهاجرت ها به سمت تهران بزرگ بیان کرد: شهر تهران زمینه ساز ایجاد اشتغال برای سایر استان ها شده است .

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز در پایان این نشست با بیان اینکه یک بسته فراگیر اشتغال در سال ۹۶ توسط مجلس و دولت به عنوان توسعه اشتغال روستایی ارائه شده است، گفت:مشوق های بیمه ای و آموزش واقعی در محیط کسب و کار از جمله بخش های این بسته فراگیر است .

سعید دهقان افزود: سهم استان تهران برای ایجاد اشتغال روستایی ۲۸۷ میلیارد تومان بود که طرح های آن برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل تهران معرفی شده است .

وی گفت: استان تهران رتبه اول را برای تصویب و پرداخت تسهیلات داراست .

این مسئول با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی نیز گفت: اعتبار مشاغل خانگی در استان تهران ۴۸ میلیارد تومان درسال ۹۶ و ۴۸ میلیارد تومان در سال جاری بوده است که تاکنون به دوهزار و ۲۰۰ طرح تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد پرداخت شده است .

این نشست با محوریت بررسی طرح های اشتغالزایی خانگی و روستایی برگزار شد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات