مشارکت مردم به خانه‌های گفتمان هویت می‌بخشد

مشارکت مردم به خانه‌های گفتمان هویت می‌بخشد

به گزارش روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه محمدمهدی بلوردی از خانه گفتمان شهر کرمان بازدید و در نشست خانه گفتمان کرمان حضور یافت.

وی در این نشست با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در تمامی مراکز استان‌ها خانه گفتمان شهری راه‌اندازی شود، گفت: این اقدامات در راستای مسئولیت اجتماعی‌ است که شرکت بازآفرینی شهری برای فعالیت‌های خود تعریف کرده است.

او ادامه داد: همه ما در قبال جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم مسئولیت اجتماعی داریم و در همین راستا شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست و به مسئولیت‌های اجتماعی‌اش در قبال جامعه متعهد است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بیان کرد: امیدوارم خانه گفتمان شهر به‌عنوان بخشی از مجموعه دولت در شهر تلقی نشود. این رویکرد زمانی در اذهان عمومی جامعه شکل می‌گیرد که گروه‌های مختلف در خانه گفتمان شهری حضور پیدا کنند.

عشایری تاکید کرد: افراد از نازل‌ترین تا بالاترین نقش‌های اجتماعی باید در خانه گفتمان شهری حضور و مشارکت داشته باشند و احساس کنند که این خانه شهر است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه هدف از ایجاد خانه‌های گفتمان شهری، ترویج جریان گفتمان بین مردم است، گفت: با تبیین گفتمان است که جامعه درگیر بحث‌های اندیشه‌ای می‌شود.

او با بیان اینکه نباید افرادی که صرفاً اندیشه‌ورز و سخنران هستند در خانه‌های گفتمان شهری حضور پیدا کنند، گفت: نباید مباحث و موضوعات به‌صورت متکلم وحده مطرح شود بلکه بهتر است در خانه‌های گفتمان شهری، علاوه بر نشست‌های تخصصی، برنامه‌های مختلفی برای اقشار مختلف مردم برگزار شود.

عشایری ادامه داد: در خانه‌های گفتمان شهری می‌توان جلساتی با موضوعات اجتماعی برگزار کرد. مثلاً برای کودکان کلاس‌های آموزشی با موضوعات نقاشی، خطاطی در نظر گرفته شود و برای سایر رده‌های سنی، جلسات شب‌شعر و قصه‌گویی برگزار کرد تا اهالی محل به این خانه‌ها رفت‌وآمد داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حضور و مشارکت مردم در گروه‌های سنی مختلف در خانه گفتمان شهری است، که این خانه‌ها را تبدیل به خانه گفتمان شهر می‌کند و به آن هویت می‌بخشد در غیر این صورت به صرف نشست‌هایی که در این خانه‌ها برگزار می‌شود، این محل تبدیل به خانه گفتمان شهر نمی‌شود

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات