اختصاص حدود ۳۰ درصد اعتبارات استان به حوزه حمل و نقل

ابراهیم مبارک‌قدم با بیان اینکه اعتبار مذکور برای ساخت و توسعه راهها و نگداری و ایمن سازی محورهای مواصلاتی پیش بینی شده ادامه داد: در شهرستان چالدران نیز کمیته برنامه ریزی شهرستان جهت بهره گیری از اعتبارات ملی و استفاده از سهمیه قیر وزارت متبوع بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال برای حوزه حمل و نقل شهرستان چالدران در نظر گرفته است.

مبارک قدم افزود: مطالعات احداث و آسفالت ۴۰ کیلومتر راه روستایی در این شهرستان سال گذشته به اتمام رسیده  و در حال حاضر در مرحله برگزاری مناقصه است .

وی همچنین از اجرای پروژه احداث وبهسازی راه روستایی بارون_ شاهگل_ مزرعه به طول ۱۲کیلومتر خبر داد و گفت: این راه روستایی که با مساعدت نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تامین اعتبارشده، علاوه بر تامین دسترسی به روستاهای محور، امکان اتصال به منطقه گردشگری سد بارون و شهرستان ماکو را میسر خواهد نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یادآور شد: با احداث و آسفالت  راههای فوق،  شاخص برخورداری جمعیت روستایی از راه آسفالته شهرستان چالدران ارتقا می یابد.

مبارک قدم بر پیگیری تامین منابع مالی از اعتبارات ملی جهت آسفالت ۲۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان ماکو با عنایت به تفاهم نامه مشترک بات منطقه آزاد ماکو تاکید نمودند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و هیئت همراه به منظور نظارت راهبردی از پروژه‌های تقاطع غیر همسطح ماکو- بازرگان(کشمش تپه)،  احداث و آسفالت راه روستایی مزرعه، پروژه راه روستایی خرمن یری _قوریشکاک، راه روستایی شورا بولاغ_کلوس و محور روستایی قره‌تپه_رند بازدید کردند.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات