ضریب برخورداری خوزستان در راه روستایی ۶۴ درصد است

ضریب برخورداری خوزستان در راه روستایی ۶۴ درصد است


به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، عباس پورسلان در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۵ کیلومتر راه روستایی در بخش غیزانیه اهواز در جمع خبرنگاران افزود: درحوزه راه روستایی اهواز تا اندازه ای از ضریب استانی پایین تر هستیم که سعی می شود باتوجه به پروژه های امسال این ضریب را افزایش دهیم.


وی بیان کرد: این پروژه بزرگترین پروژه احداث راه روستایی در خوزستان است که در یک بخش از شهرستان اهواز انجام می شود.

پورسلان تصریح کرد: در این پروژه ۱۹ روستا از راه ارتباطی مناسب و ایمن بهره مند می شوند و در مجموع راه ارتباطی بین ۱۱روستا برقرار می گردد.

وی ادامه داد: احداث ۴۵ کیلومتر راه روستایی در بخش غیزانیه تاثیر بسزایی در تردد اهالی روستاهای این منطقه داشته و بیش از ۲۷۸ خانوار از این جاده بهره مند می شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در این پروژه بزرگ عملیات اجرایی ۴۵ کیلومتر راه روستایی بخش غیزانیه اهواز شامل راه روستایی ام الدیای به طول هفت کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال ، راه روستایی ابوصلبیخات- منیثر به طول هشت کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال ، راه روستایی حلوه- جامع به طول ۶ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال ، راه روستایی مشرفه کوچک به طول چهار کیلومتر و اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال و احداث راه روستایی ابواکبریه، روزنه ، سید یوسف به طول ۲۰ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال آغاز می گردد.

پورسلان اظهار داشت: برخورداری خوزستان از راه های روستایی ۶۴ درصد بوده که با متوسط برخورداری کشوری برابری می کند اما باید تلاش خود را در این حوزه بیشترکرده و ضریب برخورداری استان را افزایش دهیم.

او بیان کرد: اکنون ۸۰۰ کیلومتر جاده و چهار پل بزرگ در خوزستان با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که امید است تا سال آینده با بهره برداری از این پروژه ها چهار درصد برخورداری استان را افزایش دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها از منابع استانی، ملی، یا از محل اعتبارات تفاهمنامه های داخلی با شرکت های نفتی تامین می شود.

بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز است که دارای ۸۰ روستا با جمعیت ۲۵ هزار نفر است.

در بخش غیزانیه در شرق اهواز، تاسیسات شرکت نفت کارون و شرکت نفت مارون با تولید حداقل ۷۰۰ هزار بشکه نفت در روز و بیش از ۳۰۰ حلقه چاه نفت و واحدهای شرکت حفاری با ۱۰ دکل فعال و کارخانه اتان پتروشیمی مارون قرار دارد.


لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات