صبح امروز ، معاون وزیر راه وشهرسازی از پروژه راه آهن قزوین - رشت بازدید کرد

صبح امروز ، معاون وزیر راه وشهرسازی از پروژه راه آهن قزوین - رشت بازدید کرد

دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بهره برداری این سه پروژه عظیم گفت : لازم است ۳۹۱ کیلومتر مسیر ریلی جدید به شبکه ریلی کشور اضافه شود . وی مسیر قزوین - رشت در استان گیلان را یکی از مهم ترین مسیرهای ریلی کشور دانست و گفت : این مسیر یکی از پیچیده ترین مسیرهای ریلی در حال اجرا در کشور است چراکه این مسیر در کریدور شمال به جنوب ریلی کشور بوده و ادامه ی آن به استارا می رود. وی خاطر نشان کرد: انجام این پروژه را می توان تحولی بزرگ در زمینه تبادل بار و همچنین حمل و نقل مسافران در ایران و  کل قاره ی اسیا و اروپا دانست.

وی در خصوص اهمیت بین المللی شبکه ریلی شمال به جنوب تاکید کرد: در اینده بخش زیادی ازکشورهای اسیایی ترانزیت و تبادلات کالایی شان را از این کریدور انجام خواهند داد . لذا کریدور مذکور به جهت بین المللی بودن آن تاثیر بسیار مهمی بر کل قاره اسیا ، بخشی از روسیه و اروپا خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به حجم عملیاتی صورت گرفته در پروژه ی راه آهن قزوین- رشت گفت : حجم عملیاتی این مسیر بسیار پیچیده است ، چرا که عبور ازرشته کوه البرز را داشتیم . برای این عبور ، حجم تونلهایی که باید ساخته می شد وحجم پل ها به هیچ وجه قابل قیاس با محورهای دیگرنبود. وی افزود: ۲۵ کیلومتر تونل و گالری در این محور اجرا شده که حدود ۴۰ کیلومتر آن بصورت دو خطه است . دکتر خادمی خاطر نشان کرد: با توجه به  سازند ریزشی البرز، مجموعه کار مهندسی در این محور بسیار پیچیده و منحصر به فرد است.

دکتر خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل کشور قیمت فعلی و ارزش روز عملیات انجام شده،  در محور راه اهن  قزوین – رشت را بالای سه هزار میلیارد تومان توصیف کرد  و گفت : انچه در طول سالهای اجرای پروژه بصورت ریال هزینه شده در حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان است که از منابع مختلف دولت به این پروژه تزریق شده است . وی در این خصوص گفت : مراحل زیرسازی این پروژه صد درصد به اتمام رسیده و در حال حاضر این پروژه در مرحله ی انجام عملیات تنظیم خط و رگلاژ برای تردد نهایی است. لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات