فراخوان ثبت نام و شرکت در  آزمون  مبانی  ایمنی از حریق و ضوابط آتش نشانی

فراخوان ثبت نام و شرکت در آزمون مبانی ایمنی از حریق و ضوابط آتش نشانی

.

به اطلاع اعضاء محترم سازمان می رساند، با هدف ارتقاء دانش و اطلاعات تخصصی اعضاء و تاکید بر اهمیت و ضرورت بکارگیری الزامات و ضوابط ایمنی از حریق و اطفاء آن در ساختمان های استان تهران و همچنین در راستای ادامه تفاهمات فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران،  بدینوسیله شروع فرآیند ثبت نام آزمون "مبانی ایمنی از حریق و ضوابط آتش نشانی" اعلام می گردد. ثبت نام در این آزمون تا مورخ ۱۵\۰۵\۹۷ ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندانی که دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی در یکی از رشته های معماری، عمران، برق و مکانیک هستند، می‌توانند در این آزمون شرکت و سطح دانش خود را مورد ارزیابی قرار دهند.

قبل از ثبت نام در آزمون، توجه به نکات زیر ضروری است:

  1. این آزمون تنها جنبه احراز تخصص و آشنایی بیشتر متقاضیان با الزامات و ضوابط مربوط به آتش نشانی در طراحی و نظارت را داشته و مسلماً، تمامی مهندسان دارای پروانه اشتغال بکار مهندسی، با این ضوابط آشنایی داشته و آنها را رعایت می نمایند.
  2. مفاد آزمون، از منابع اعلام شده توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران است که در سایت آن سازمان موجود بوده ( جهت مشاهده کلیلک کنید ) و در دو بخش عمومی و تخصصی و برای رشته های عمران، مکانیک و برق به صورت تستی و برای رشته معماری، به صورت تستی و تشریحی می باشد. لیکن این منابع صرفا جنبه راهنما داشته و مفاد آزمون محدود به منابع مذکور نبوده و تسلط مهندسین در مباحث تخصصی مطروحه، مورد سنجش قرار خواهد گرفت.
  3. هریک از متقاضیان، شخصا نسبت به مطالعه منابع و مباحث مذکور اقدام نموده و آمادگی لازم برای شرکت در آزمون را کسب می نماید و دوره آموزشی جداگانه، قبل از آزمون برگزار نمی گردد.
  4. پس از کسب نمره قبولی در آزمون، دوره های کارورزی تخصصی با هدف آشنایی عملی با مباحث، برای قبول شدگان به اجرا گذارده می شود که دریافت گواهی معتبر قبولی در دوره آموزشی و آزمون، منوط به کسب قبولی در آزمون و طی دوره کارورزی تخصصی مربوطه می باشد.
  5. گواهی های صادره تنها جنبه اعلام موفقیت متقاضی در کسب موفقیت در یک دوره آموزشی تخصصی را داشته و این سازمان و سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، الزامی در خصوص هر نوع ارجاع کار و دیگر مباحث مشابه نخواهند داشت.
  6. زمان برگزاری آزمون آزمون ، روز پنج شنبه پانزدهم شهریور ساعت ۱۴ خواهد بود و مکان دقیق برگزاری، در آینده و  تنها از طریق همین سایت به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.
  7. هزینه شرکت در آزمون برای هر نفر برابر ۳۵۴.۰۰۰ ریال است که پس از ثبت نام، قابل عودت نمی باشد . این هزینه، مجزای از هزینه برگزاری دوره های کارورزی مربوطه خواهد بود که پس از اعلام نتایج، چگونگی ثبت نام در دوره کارورزی نیز اطلاع رسانی خواهد شد.
  8. غایبین و مردودین آزمون ۲۳ آذرماه  سال ۹۶، نیاز به ثبت نام در این آزمون را نداشته و به صورت رایگان می توانند در این آزمون شرکت نمایند که اسامی ایشان همراه با  اسامی دیگر متقاضیان، در زمان مقتضی  تنها از طریق همین سایت، اطلاع رسانی خواهد شد. این آزمون، آخرین فرصت ایشان برای بهره مندی از هزینه های پرداختی دوره های آموزشی قبلی است. لیکن هزینه های دوره کارورزی تخصصی از این دسته از قبول شدگان اخذ خواهد شد.
  9. در این مرحله، امکان ثبت نام از حداکثر ۳۵۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که پس از تکمیل ظرفیت، لینک ثبت نام مسدود و برای برگزاری آزمون های بعدی، برنامه ریزی خواهد گردید.

جهت ثبت نام می توانید اینجا کلیک نمایید.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران یک انجمن در شهر تهران می باشد

    نظرات