پروژه های عمرانی با اولویت به پیمانکاران بومی ارائه میشود

پروژه های عمرانی با اولویت به پیمانکاران بومی ارائه میشود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیرون‌بر فتحی پیش از ظهر امروز در نشست اعضای انجمن صنفی شرکت‌های ساختمانی و تجهیزات استان اردبیل اظهار کرد: حضور پیمانکاران غیربومی نشان از خارج شدن سرمایه و اعتبار استان به سایر استان‌ها است که باید سعی کنیم با بهره‌گیری از توانمندی‌های پیمانکاران داخلی در اجرای پروژه‌ها موفق عمل کنیم.

وی با توصیه‌‌ای به پیمانکاران استانی گفت: پیمانکاران استانی باید انتظار نداشته باشند که جامعه ساخت و ساز را دولت اصلاح کند بلکه این خود آنان هستند که می‌توانند با ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در مسیر پیشرفت جامعه نقش‌آفرینی کنند.

رئیس انجمن صنفی پیمانکاران و شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی استان اردبیل از پیمانکاران بومی به عنوان سرمایه‌گذاران استان و بازوان توانمند یاد کرد و افزود: بدون وجود این بازوان پیشرفت و ترقی در این استان رخ نداده و به همین منظور اگر پیمانکاران استان تقویت شوند استان اردبیل از لحاظ اجرای پروژه‌های عمرانی پیشرفت چشمگیری پیدا می‌کند به طوری که در بحث اشتغال این پیمانکاران استان می‌توانند کمکی موثر باشند.

فتحی حرکت در این مسیر را سر و سامان دادن به فعالیت‌های پیمانکاران و نتیجه‌بخش بودن آنها توصیف کرد و گفت: در جهت اصلاح ساختار جامعه و سازندگی کشور بر اساس سبکی که تعریف شده ما در چارچوب قانون در حوزه اجرا و حمایت از فعالیت‌ها اقداماتمان را انجام می‌دهیم و سعی‌مان بر این است تا بتوانیم یک حرکت مفید و موثر و پرباری را در پیشرفت و توسعه استان اردبیل شاهد باشیم.

وی فعالیت انجمن را با همراهی هفت عضو هیئت مدیره یادآور شد و بیان کرد: سازندگان استان که همان پیمانکاران توانمند محسوب می‌شوند زیر نظر سازمان نظام مهندسی دارای صلاحیت بوده و به فعالیت خود به صورت راهبردی ادامه می‌دهند.

رئیس انجمن صنفی پیمانکاران و شرکت‌های ساختمانی و تاسیساتی و تجهیزاتی استان اردبیل ارتباط انجمن را با دولت از طریق حضور در شورای فنی یادآور شد و ادامه داد: در یک سال گذشته اغلب پروژه‌های عمرانی با مشکل روبه‌رو بوده و به دنبال سفر رئیس جمهور به استان زمینه تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات را شاهد هستیم که امیدواریم مشکلات و نارسایی‌ها در این حوزه برطرف شود.

فتحی با قدردانی از همراهی و حمایت خوب استاندار اردبیل از فعالیت‌های عمرانی و پیمانکاران بومی در اجرای پروژه‌ها افزود: تکیه بر تفکر جمعی تخصص و صلاحیت فردی مورد انتظار ما است.

وی نقش کلیدی شورای شهر در اجرایی کردن مقررات ملی ساختمان را یادآور شد و گفت: احیای جایگاه فنی حوزه مسکن منوط به تعامل و همکاری ارگان‌های مختلف است که می‌توان در این زمینه به یک حرکت مفید و موثر دست زد.

لینک اصل خبر در سایت انجمن شرکت های ساختمانی و تاسیساتی استان اردبیل

    منبع خبر

    انجمن شرکت های ساختمانی و تاسیساتی استان اردبیل

    انجمن شرکت های ساختمانی و تاسیساتی استان اردبیل یک انجمن می باشد

      نظرات