تیرماه؛ آغاز عملیات اجرایی راه آهن مشهد- بجنورد - گرگان
      
      ​

تیرماه؛ آغاز عملیات اجرایی راه آهن مشهد- بجنورد - گرگان ​

تیرماه؛ آغاز عملیات اجرایی راه آهن مشهد- بجنورد - گرگان

بالاخره پس از کش و قوس های بسیار، خبرهای خوشی از شنیدن سوت قطار مشهد- بجنورد- گرگان به گوش می رسد و قرار است عملیات اجرایی این خط ریلی، یکم تیر ماه امسال آغاز شود.
به گفته مدیرکل دفتر امور فنی استانداری خراسان شمالی، پیش نویس قرارداد راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان که برای خودش حکایت ها دارد، بالاخره امضا شد.
«عنبری» روز گذشته با اعلام این مطلب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما افزود: فاینانسور خارجی یعنی شرکت ساینو هیدرو و پیمانکار داخلی یعنی آستان قدس، پیش نویس قرارداد اجرای خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان را امضا کردند و این قرارداد پس از ارجاع به وزیر راه و شهرسازی، برای امضای نهایی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور ارجاع داده شده است.
وی بیان کرد: طرف های قرارداد در پیش نویس، در رابطه با ۲ مورد جزئی اختلاف نظر داشتند که طی مذاکره تلفنی با شرکت ساینو هیدروی چین، این اختلاف نظرها به شکل ضمنی رفع شد.
وی افزود: یکی از این اختلاف نظرها در رابطه با زمان آغاز اجرای پروژه بود که ایران مایل بود یکم تیرماه این پروژه عملیاتی شود و طرف چینی با فاصله ۲ ماه، اجرایی شدن پروژه را پیشنهاد داده بود که طی مذاکره تلفنی موافقت کرد از یکم تیر ماه کار را آغاز کند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری گفت: پس از رفع ایرادها، امضا و تایید وزارت راه و شهرسازی، قرارداد ابلاغ و اجرای صورت جلسه و عملیات اجرایی آن به امید خدا، یکم تیر ماه امسال آغاز می شود.
«عنبری» تصریح کرد: طول اجرای پروژه راه آهن مشهد- بجنورد- گرگان ۵۴۰ کیلومتر است و در قرارداد ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اجرای آن پیش بینی شده است که ۸۵ درصد آن را فاینانسور چینی و ۱۵ درصد را پیمانکار داخلی تامین می کند.
وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه در محدوده خراسان شمالی از بجنورد تا شیروان و به طور همزمان از سمت گرگان آغاز می شود و ۹۰ درصد احتمال دارد که پروژه از سمت خراسان رضوی نیز به طور همزمان با خراسان شمالی و گرگان اجرایی شود.
به گزارش خبرنگار ما، عملیات اجرایی این خط ریلی، ۳ نوبت در گذشته آغاز شده بود اما درگیر اختلاف نظرهایی شد و به سرانجام نرسید. مردم خراسان شمالی مدت هاست منتظر اجرایی شدن این پروژه و شنیدن سوت قطار و اتصال این استان به راه آهن سراسری هستند که امید است این نوبت به درد نوبت های گذشته گرفتار نشود و عملیات اجرایی این خط ریلی با سرعت و قدرت پیش برود تا خراسان شمالی نیز سهمی از راه های ریلی کشور داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت انجمن پیمانکاران عمرانی استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    انجمن پیمانکاران عمرانی استان خراسان شمالی

    انجمن پیمانکاران عمرانی استان خراسان شمالی یک انجمن می باشد

      نظرات