اسکلت وعده ها بر پیکر پل هوایی آشخانه

اسکلت وعده ها بر پیکر پل هوایی آشخانه

اسکلت وعده ها بر پیکر پل هوایی آشخانه

آشخانه اولین شهر ورودی استان از سمت استان گلستان است و جاده آسیایی از وسط این شهر می گذرد و آن را به دو قسمت تقسیم می کند. با ورود به این شهر اولین پروژه ای که به چشم می خورد پروژه ناتمام پل هوایی است که  به اصطلاح روی هوا مانده و عملیات اجرایی آن متوقف شده است.اگر پل هوایی در این جاده ترانزیتی نصب شود باعث کاهش تصادفات و سهولت در رفت و آمد شهروندان می شود.این پروژه یکی از پروژه های پر اهمیت آشخانه است و طبق صحبت ها قرار بود بهمن ماه سال گذشته به بهره برداری برسد اما هنوز خبری از افتتاح آن نیست.مسئولان شهری آشخانه  قول اتمام این پروژه را در بهمن ماه سال گذشته داده بودند و اکنون بعد از گذشت چند ماه همچنان راکد مانده و این در حالی است که پیمانکار این پروژه قطعات یک پل را در محل نصب کرده و بقیه قطعات روی زمین به حال خود رها شده است.
به گفته «روحانی» ، یکی از شهروندان آشخانه، این جاده یکی از نقاط حادثه خیز شهر است و تاکنون تصادفات زیادی در آن رخ داده و حتی منجر به مرگ همشهریان نیز شده است.
یکی از ساکنان شهرک فرهنگیان آشخانه اظهار می کند: خطر در کمین افراد به ویژه سالمندان و کودکان  است و با توجه به عرض زیاد جاده هر آن احتمال بروز سانحه وجود دارد.«رضوانی» می افزاید: منتظر احداث این پل هستیم و مسئولان درباره آن فقط وعده می دهند و امروز و فردا می کنند.یکی از شهروندان می گوید: عرض جاده بیش از ۱۰۰ متر است و تردد برای افرادی که می خواهند عرض جاده را طی کنند سخت تر می شود . بهتر بود تقاطع خاصی یا طرح جدیدی برای این جاده اندیشیده می شد.«احمدی» ابراز می کند: این مسیر، محل تردد میلیون ها زائر و مسافر است و افتتاح نشدن پل هوایی باعث شده خودروهایی که با سرعت از این جاده عبور می کنند با عابران برخورد کنند.
در این باره نایب رئیس شورای اسلامی شهر آشخانه می گوید: علت طولانی شدن افتتاح پروژه پل هوایی این است که کمیته فنی و شورای همتای استان مصوب کرده است که طرح ترافیکی ورودی و خروجی بولوارهای شهید بهشتی و شهید وحیدی به ۳ پل تغییر کند و این مصوبه با نامه نگاری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اجرا و عملیات نصب یک پل انجام شد و پیمانکار باید ۲ پل دیگر در قسمت های غربی و شرقی نصب کند تا این پل کامل شود و بعد از این اقدام پله های ثابت را نصب می کنیم که پیمانکار عملیات را ادامه نداده است.
«هاشمی نژاد» می افزاید: اعتبار پل در دو بخش پل و پله برقی موجود است و سازه پل از محل اعتبارات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تخصیص یافته و پیمانکار باید پل را نصب کند و بخش دوم اعتبار برای پله برقی و آسانسور است که باید از محل تملک دارایی تخصیص یابد و هنوز تخصیص نیافته است و فعلا پله برقی یا آسانسور به خاطر نبود اعتبار قابل اجرا نیست.
وی ادامه می دهد: بعد از تصویب یک پل به ۳ پل، پیمانکار باید ۲ پل دیگر را نصب کند که این اقدام را انجام نداده و وقتی علت را جویا شدیم پیمانکار گفت باید مصوبه تغییر طرح از یک پل به ۳ پل از طرف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان که طرف قرارداد است به ما اعلام شود که هنوز این مصوبه به ما اعلام نشده است.شهردار آشخانه هم دلیل ناتمام ماندن پروژه پل هوایی را نبود هماهنگی بین پیمانکار و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می داند و می گوید: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی نصب پل هوایی شهر آشخانه است و این اداره باید کل قطعات پل را نصب کند تا شهرداری آشخانه آسانسور این پل را نصب و آن را افتتاح کند.
«غلامی» با اشاره به وضعیت کنونی این پل می گوید: پل هوایی آشخانه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دستگاه متولی این پروژه اگر همکاری خوبی داشته باشد این پل به زودی افتتاح خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت انجمن پیمانکاران عمرانی استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    انجمن پیمانکاران عمرانی استان خراسان شمالی

    انجمن پیمانکاران عمرانی استان خراسان شمالی یک انجمن می باشد

      نظرات