ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و زیست پذیری شهری هدف بازآفرینی شهری

ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و زیست پذیری شهری هدف بازآفرینی شهری

با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در اصفهان؛
ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و زیست پذیری شهری هدف بازآفرینی شهری/تکلیف قانونی دستگاهها مبنی بر تحویل اراضی دولتی غیر قابل استفاده به راه وشهرسازی
هوشنگ عشایری معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران طی سفر دو روزه به استان اصفهان و در اولین روز از سفر خود از پروژه های هدف بازآفرینی شهری شهرستان سمیرم بازدید نمود.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، هوشنگ عشایری در اولین روز از سفر خود به اصفهان طی بازدید از شهرستان سمیرم از پروژه جاده سلامت به عنوان یک پروژه گردشگری و جاده و محله کوشک و قلعه در شهر سمیرم بازدید و در نشستی با عنوان ستادبازآفرینی شهری شهرستان که با حضور اصغر سلیمی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی و محمد جعفرزاده فرماندار شهرستان و شهرداران و تنی چند از مسئولین در فرمانداری سمیرم برگزار شد حضور یافت.
عشایری در این نشست گفت: برنامه بازآفرینی شهری ایران یک برنامه مبتنی بر اهداف و رویکردهایی است که نسبت به خدمت رسانی و مدیریت در قلمرو شهری به خود اختصاص داده و دو هدف بزرگ ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و ارتقاء زیست پذیری شهری را دنبال می کند.
وی با اشاره به رویکرد اصلی این برنامه که نشات گرفته از سه تجربه گذشته است گفت: اواخر دهه ۶۰ ادبیاتی تحت عنوان نوسازی و بازسازی بافتهای فرسوده مطرح شد که بدون دخالت دادن مردم محله و بدون توجه به نیاز مردم انجام شد و رویکردی کالبد محوری داشت. در اواخر دهه ۷۰ هم با توجه به مهاجرت افراد به شهرها بحث سکونتگاههای غیر رسمی به وجود آمد که طرح ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی ایجاد شد و به عنوان سومین تجربه بحث ساخت واحدهای مسکونی مهر بود که کاملا پروژه محور بود.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه افزود: این سه تجربه گذشته باعث شد تا گامی دیگر برداشته شود و رویکردی محله محوربا مشارکت مردم و در قالب اقدامی مشترک در فرایند تدوین و اقدام شکل گیرد.
عشایری با تاکید بر تدوین اقدام مشترک اظهار داشت: به هیچ عنوان نمی توان به تنهایی این برنامه را پیش برد و باید با اقدام مشترک مردم ، شهرداری ها و دولت به اهداف بازآفرینی دست یافت که خوشبختانه این اقدام در شهرستان سمیرم انجام گردیده است.
معاون وزیر راه وشهرسازی خطاب به فرمانداران و شهرداران و طبق تکلیف قانونی اذعان داشت: تمامی دستگاهها موظف هستند تا تمامی اراضی دولتی غیر قابل استفاده را شناسایی و تحویل راه وشهرسازی دهند تا در اختیار توسعه گران یا تسهیل گران قرار گیرد.
اختصاص ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار برای راههای شهرستان سمیرم
حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان نیز در این نشست با توجه به موارد مطروحه توسط مسئولین محلی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه های راه وشهرسازی گفت:جهت احداث پروژه های سمیرم به یاسوج، محور شهید به دژ کرد، خسروشیرین به حسن آباد و تکمیل آغداش به اسلام آباد و دیگر پروژه های شهرستان ۱۲۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در تمامی پروژه ها مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شده است.
غلامی گفت: در راستای کمک به دهیاری ها و شهرداری ها، تمامی محورهای روستایی که زیرسازی آن توسط دهیاری و بخشداریها انجام شده قیر آن تا قبل از فصل سرما تخصیص خواهد یافت تا عملیات آسفالت ریزی آن انجام گردد.
گفتنی است در این سفر، پروژه احداث جاده سلامت، جاده کوشک و محله های کوشک و قلعه به عنوان محله های هدف بازآفرینی مورد بازدید معاون وزیر قرار گرفت.



لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات