تخریب برخی روستاها بر اثر زلزله ۵.۹ ریشتر تازه آباد کرمانشاه

تخریب برخی روستاها بر اثر زلزله ۵.۹ ریشتر تازه آباد کرمانشاه

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، زلزله ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۱۴:۳۷:۲۵  روز یکشنبه تازه آباد در استان کرمانشاه را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد و شدت آن به گونه ای بود که در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، لرستان و همدان نیز احساس شد.

هوشنگ بازوند روز یکشنبه در گفتگو زنده تلویزیونی با اشاره به زلزله تازه آباد اظهار داشت: در زلزله ۵.۹ ریشتری تازه آباد کرمانشاه ۲۸۷ مصدوم سرپایی داشتیم که ۸ نفر در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

استاندار کرمانشاه افزود: زلزله امروز ساعت ۱۴:۳۷ دقیقه به وقوع پیوست که خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشته است.

وی بیان کرد: ۴۳ روستا و شهر تازه آباد تحت تاثیر این زلزله قرار گرفته که تعدادی به صورت کامل تخریب شده اند و نیاز به بازسازی دارند و در شهر نیز تعدادی واحد مسکونی آسیب دیده که نیاز به تعمیر دارد.

بازوند با اشاره به وضعیت برق این مناطق گفت: برق شهر و روستا بلافاصله وصل شده است و فقط درهفت روستا هنوز برق وصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده و همه نیروهای اورژانس در منطقه آماده باش هستند، تصریح کرد: در شهرستان جوانرود نیز تعدادی مصدوم داشتیم و در این شهرستان تخریب ها در روستاها زیاد بوده است.

لینک اصل خبر در سایت مدیریت بحران شهرداری تبریز

    منبع خبر

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز

    مدیریت بحران شهرداری تبریز یک سازمان دولتی در شهر تبریز می باشد

      نظرات