پیام تبریک مدیر کل حفاظت محیط زیستآذربایجان غربی به مناسبت روز ملی محیط بان

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲۰ شهید محیط بان، روز ملی محیط بان را که متقارن است با میلاد با سعادت ثامن الحجج ،امام رضا (ع) ضامن آهو به تمامی محیط بانان فداکار و حافظان حریم مقدس طبیعت و تنوع زیستی سرزمین پهناور ایران تبریک گفت.

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایحان غربی پرویز آراسته  افزود: مزین نمودن روز محیط بان به نام امام رئوف و طلایه دار عطوفت و مهربانی به محیط زیست وحیات وحش، همواره موجب مسرت و شادمانی جامعه محیط بانی کشور است.

آراسته  در ادامه گفت: در تمام دنیا روزی به نام روز جهانی محیط بان یا رنجر با روز ۳۱ جولای (متقارن با ۹ مرداد ماه سال جاری) نامگذاری شده است که ، امسال مصادف با هفدهمین سالگرد تاسیس فدراسیون بین المللی محیط بانان می باشد. در این روز مراسم خاصی مانند روشن کردن شمع و یک دقیقه فکرکردن به محیط بانانی که حین انجام وظیفه ، جان باخته اند تا کاشت یک درخت به عنوان ادای احترام به رنجرهای جهان و آموزش های عمومی و بحث وگفتگو و چانه زنی با مسوولان دولت ها وحکومت ها، انجام می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی  در پایان با آرزوی توفیق و سربلندی محیط بانان سخت کوش و پرتلاشی که در عرصه محیط زیست به صیانت از انفال الهی می پردازند اظهار امیدواری کرد: که با افزایش آگاهی و شناخت مردم نسبت به محیط زیست و درک اهمیت، داشتن محیط زیستی سالم، برای زیست مندانی سالم، هر فرد ایرانی خود یک محیط بان باشد زیرا زمانی که انسان در صلح با طبیعت و اجزای آن باشد دیگر محیط بانی و حفاظت و کنترل عرصه‌های طبیعی و حیات وحش کار دشوار و پر مخاطره ای نخواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات