واحدهای آجر پزی نقده پایش شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده گفت: فعالیت های توسعه ، خطرهایی را بر محیط زیست تحمیل می کنند که ابعاد این خطرهای احتمالی با توجه به ماهیت پروژه و حساسیت های محیط زیست متفاوت است.

به گزارش اداره  روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی اکبر محمدیان گفت : کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده از واحدهای آجر پزی فعال این شهرستان  بازدید کردند.

محمدیان افزود : هدف اصلی این پایشها نظارت بر برنامه مدیریت زیست محیطی کوره های آجرپزی شهرستان نقده از طریق تعیین میزان غلظت گازهای خروجی آن وجلوگیری از آسیب های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت و برداشت خاک و عملکرد کوره های سنتی می باشد.

وی اظهار داشت : کارخانه های کوره آجرپزی از پتانسیل تاثیر بالایی برخوردارند. از این رو با ارزیابی محیط زیست و ارائه برنامه مدیریت مناسب، می توان پتانسیل تاثیرات منفی ناشی از آن ها را تا حد امکان کاهش داد و سبب بهبود وضعیت محیط تحت تاثیر شد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت : مدیریت، پایش و کنترل آلاینده ها از راهبردهای کلان زیست محیطی محسوب می شود و فعالیت کلیه واحد های صنعتی و خدماتی باید طبق ضوابط زیست محیطی صورت گیرد.

وی تصریح کرد : با پایش و نمونه برداری از کوره ها، کنترل سوخت و مشعل، تغییر ترکیب آجر، جایگزینی مواد و اصلاح و بازسازی زمین های از بین رفته و دستورات مدیریتی پایش و انتخاب محل مناسب می توان محیط زیست را حفظ کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات