مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سمنان: باند خریدوفروش حیوانات در استان سمنان متلاشی شد

به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان سمنان عباسعلی دامنگیر بابیان اینکه باند خریدوفروش حیوانات وحشی در استان سمنان متلاشی شد، ابراز داشت: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر فروش یک قلاده کاراکال موضوع تحت پیگیری یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این فرد از اهالی سبزوار بوده است که در استان سمنان اقدام به خریدوفروش حیوانات وحشی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه پس از شناسایی کامل این فرد بازرسی از محل زندگی این متخلف در دستور کار قرار گرفت، ابراز داشت: در بازرسی‌های اولیه یک قلاده کاراکال و یک راس آهوبره کشف و دو متهم این پرونده دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

دامنگیر در پرونده دیگری از دستگیری دو شکارچی متخلف در جنوب دامغان منطقه رشم خبر داد و تصریح کرد: در بازرسی‌های اولیه از آن‌ها یک لاشه کل وحشی و دوقبضه اسلحه کشف و ضبط شد که متهمان برای ادامه مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: از هم استانی‌ها تقاضا داریم چنانچه در مناطق روستایی، عشایری، طبیعت و زیستگاه‌های حیات‌وحش متوجه موارد مشکوکی از خرید، فروش یا شکار غیرمجاز شدند بلافاصله آن را به یگان حفاظت محیط‌زیست شهرهای تابع خود اطلاع دهند تا نسبت به رفع موضوع در اسرع وقت رسیدگی شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات