مهار کامل حریق منطقه حفاظت شده سیوک پس از ۱۱ ساعت تلاش

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد، محسن جعفری نژاد در بیست و هفتمین روز از تیرماه ۹۷با اعلام این خبر گفت: آتش سوزی که از ساعت ۱۳ بیست و ششمین روز از تیرماه ۹۷ شروع شده بود با تلاش مامورین محیط زیست, منابع طبیعی, هلال احمر,بخشداری چیتاب , ستاد مدیریت بحران استان  وبا حضور پررنگ نیروهای بومی محلی منطقه سرانجام در ساعات پایانی بامداد بیست و هفتمین روز از تیرماه جاری مهار شد .
جعفری نژاد گفت: بر اثر این آتش سوزی نزدیک به ۶۷ هکتار از پوشش گیاهی , مرتعی و جنگلی منطقه از بین رفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  با اشاره به اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، گفت: بیشتر این آتش سوزی ها بر اثر بی دقتی مردم , گردشگران و چوپانان منطقه اتفاق می افتد.
وی ضمن تشکر از تمامی کسانیکه در مهار این آتش سوزی فعالیت داشتند، اظهارکرد: کوهستانی بودن منطقه و وسعت زیاد بر سختی کار اطفاء حریق می افزاید که  از مردم انتظار می رود در حد امکان از روشن کردن آتش در جنگل خود داری نموده  و در صورت روشن کردن  آتش قبل از ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان حاصل نمایند.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف گفت: بر اثر این آتش سوزی تعداد زیادی از درختان بلوط , بنه , کیکم و زالزالک, ارژن وگون ازبین رفته است.
استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از ۸۷۰ هزار هکتار جنگل وبیش از ۵۵۰ هزار هکتار مرتع است که ۸۷ درصد استان را مرتع و جنگل تشک ی ل می دهد
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات