بروزرسانی طرح کاهش آلودگی هوای اراک نیازمند دیتاهای بیشتر است

رضا میرزایی با اشاره به اینکه در سفر ریاست جمهوری بحث رآلودگی هوای اراک و مسائل زیست محیطی استان پس از مباحث مربوط به اشتغال، دومین دغدغه مردم بوده است، افزود: متاسفانه در این سفر هیچ اعتباری برای حوزه اداره کل محیط زیست استان و آلودگی هوا اختصاص نیافت.

وی با بیان اینکه تنها رقم ۱۱ میلیارد تومان برای مقابله با ریزگردهای تالاب میقان اراک در نظر گرفته شد که دستگاه مجری این امر منابع طبیعی بوده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از امور مرتبط با محیط زیست به دستگاه‌های اجرایی که شاید تخصص لازم را نیز نداشته باشند، واگذار می شود.

وی در خصوص وضعیت آلودگی هوای اراک اظهار کرد: برای انجام هر کاری باید بانک اطلاعاتی و دیتای لازم در اختیار باشد، برای کسب دیتای درست در حوزه وضعیت آلودگی هوای اراک باید ۱۰ مرکز سنجش آلودگی هوا در مناطق مختلف شهر داشته باشیم که در حال حاضر تنها چهار مرکز فعال است و راهبری این تعداد نیز هزینه های بالایی دارد. تلویزیون و نمایشگرها باید به روز شوند که این مهم به شهرداری ها محول شده است.

میرزایی با اشاره به اینکه مدیریت و پرداخت هزینه های این مراکز سنجش در ساوه و شازند توسط شهرداری انجام می گیرد، چرا که دیتای خروجی از این مراکز مورد نیاز شهرداری هاست، افزود: ذینفع اصلی عوارض آلایندگی‌‌ها شهرداری‌ها هستند، اما متاسفانه در اراک شهرداری تاکنون این امر را تقبل نکرده است و راهبری و تامین هزینه‌ها توسط محیط زیست انجام می شود و این عدم تقبل می‌تواند ناشی از عدم اعتقاد این مجموعه به این امر، پیگیری نشدن این مهم و تعریف نشدن این امر در حیطه وظایف شهرداری باشد که البته پیگیری لازم در حال انجام است و جلسه‌ای با شورای شهر داشتیم تا الزامی برای شهرداری اراک در این راستا صورت گیرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات