احداث تصفیه خانه توسط ۱۷ واحد تولید کشمش در ملایر

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، مجید شعبانلو با بیان این خبر افزود: هفت واحد تولید کشمش در شهرک صنعتی سهند ملایر ملزم به ساخت پیش تصفیه شده و عملیات ساخت و ساز و بهره بردای از تصفیه خانه پنج واحد به پایان رسیده و تعداد پنج واحد دیگر در مرحله اجرا و ساخت تصفیه خانه هستند.
شعبانلو گفت: جلسات متعدد با حضور مسئولین شهرستانی و استانی و اعضای انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش ملایر به همراه صاحبان این صنعت در این خصوص تشکیل شده است.
وی تاکید کرد: طبق آیین نامه، کارخانه هایی که میزان آلایندگی آنها بالا است، نمی توانند به چرخه تولید ادامه دهند، مگر آنکه با پیش تصفیه ای که انجام می دهند، میزان پساب واحد خود را به حد مجاز برسانند.
وی بیان کرد: بیشترین آلایندگی در کارخانه های کشمش پاک کنی ملایر در شهرک صنعتی سهند است که مشکلاتی را برای محیط زیست در پی داشته است و این تولیدکنندگان باید نسبت به ایجاد تصفیه خانه و جلوگیری از ورود پساب ها به محیط زیست اقدام کنند.
وی اضافه کرد: ترکیبات فاضلاب این صنعت مربوط به شستشوی کشمش بوده و عمدتاً شامل ترکیبات آلی و قندهای موجود درکشمش می باشد و با عنایت به نوسانات بار آلی و حجمی بسیار بالا، نیازمند پیش تصفیه و یا تصفیه اضافی پساب حاصل از این فرآیندها می باشند.
وی اظهار کرد: ۴۰ تا ۵۰ واحد فعال تولید کشمش در ملایر فعال است که حجم بالای پساب تولیدی به لحاظ کمی و آلایندگی بالای پساب به لحاظ کیفی، معضلات زیست محیطی را سبب می شود که این حجم پساب آلوده توسط تولید کنندگان باید مدیریت شود.
گفتنی است شهرستان ملایر به عنوان یکی از قطب های تولید کشمش دارای جایگاه ویژه ای در کشور می باشد به نحوی که عمده صادرات کشمش کشور نیز مربوط به این شهرستان می باشد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات