تفویض اختیارات سازمانی به ادارت کل استان ها موحب چابکسازی و پویایی حوزه های کارشناسی و ارتقاء سطح مسئولیت پذیری شده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در همایش تجلیل از محیطبانان برگزیده کشوری :

تفویض اختیارات سازمانی به ادارت کل استان ها موحب چابکسازی و پویایی حوزه های کارشناسی و ارتقاء سطح مسئولیت پذیری شده است

همایش تجلیل از محیطبانان برگزیده کشوری ساعتی پیش با حضور معاون رئیس جمهورو رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور درمشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در آغاز این مراسم که در سالن همایش های هتل پارس مشهد برگزار شد عنوان داشت : پویایی و بالندگی امروز سازمان حفاظت محیط زیست کشور مرهون تصمیم سرنوشت ساز مقام عالی سازمان در موضوع تفویض اختیارات ۲۹ گانه به مدیران کل استانی بوده است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این موضوع که به تدبیر ریاست سازمان حفاظت محیط زیست درراستای تمرکزی زدایی و با هدف توانمند سازی و ظرفیت سازی در بدنه های سازمانی رخ داده است موجب چابکسازی و ارتقاء حس مسئولیت در کارشناسان و بهره مندی از تخصص و توانمندی علمی کارشناسان محیط زیست دراستانهای کشور شده است و از دیگر سو بدلیل بازتعریف فرایند ها و اصلاحاتی که به عمل آمده است تسهیل گری و رضایت مراجعین را نشانه قرار داده است .

وی ضمن تقدیر از حسن اعتماد سازمانی به جامعه مدیران اظهار داشت : دراستان خراسان رضوی پاسخ دهی به استعلامات در کوتاهترین زمان ممکن میسر شده و از این رهگذر سطح رضایتمندی مراجعه کنندگان را به وضعیتی مطلوب ارتقاء داده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور نیز درادامه طی سخنانی از اجرای بخشنامه تخصیص بودجه مستقل به یگان های کشور خبرداد و گفت : سازمان حفاظت محیط زیست نخستین سازمانی است که بخشنامه یاد شده را برای اجرا ابلاغ کرده است و بر این اساس از سال ۹۷ یگان حفاظت محیط زیست درسراسر کشوردارای بودجه مستقل خواهند بود.

سرهنگ جمشید محبت خانی همچنین ضمن اشاره به برخی چالش های فرا روی محیط بانان، حوزه فعالیت یک محیط بان را بسیار فراتر از مقابله با متخلفان شکار و صید دانست و افزود: تمام حوزه های نیازمند حفاظت در محیط زیست اعم از آلوده سازی محیط و جرم های مشروط و غیر مشروط باید تحت پایش محیط بان باشد و دراین خصوص محدودیتی برای محیطبان دردستورالعمل های موجود تعریف نشده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات