واحدهای آلاینده یک درصد مالیات اضافی پرداخت می کنند

سیدعادل عربی چهارشنبه در همایش یک روزه آشنایی با صنعت سبز و صندوق جهانی اقلیم سبز، اظهار داشت: محیط زیست کشور در شرایط خوبی نیست و تغیر اقلیم، گردو غبار، بحران آب و غیره محیط زیست ایران را به چالش کشانده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان وی برضرورت فرهنگ سازی در جامعه اشاره و بیان کرد: همانگونه که ایران به عنوان الگوی جهان اسلام شناخته می شود، در موضوع حفظ و مراقبت از محیط زیست نیز باید سرآمد دنیا شناخته شود.
مدیرکل محیط زیست استان درباره صنایع آلاینده گفت: برخی از صنایع آلاینده در مقابل حل مشکل آلایندگی صنایع خود بی اعتنایی می کنند که این مسئله صدمات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: پس از پایش صنایع آلاینده، سه ماه فرصت به صنعت مذکور داده شده و پس از برطرف نشدن مشکل فوق، به طور جدی وارد عمل خواهیم شد.
عربی درباره علت اهمیت شناخت محیط زیست، بیان کرد: رشد جمعیت انسانی، رشد فزاینده آلودگی های محیط زیستی، تخریب و کاهش منابع طبیعی، فقدان آب و غذای کافی، فقر و مصرف فزاینده منابع طبیعی و مطرح شدن مقوله توسعه پایدار اهمیت شناخت محیط زیست را برهمگان روشن می کند.
وی به بحران ها و مسائل زیست محیطی حاضر در دنیای امروز اشاره و عنوان کرد: نشت نفت، آتش سوزی جنگل ها، الودگی اب و خاک، آلودگی ناشی از پسماندها، تهی شدن منابع، رشد جمعیت، نازک شدن لایه ازن ، باران های اسیدی و غیره سلامت محیط زیست را به شدت تهدید می کند.
عربی تاکید کرد: پسماندها یکی از منابع درآمد صنایع هستند که با مدیریت شایسته، می توان از انها به بهترین نحو استفاده کرد.
وی افزود: محیط زیست سالانه واحدهایی را که نکات زیست محیطی را رعایت کنند به عنوان واحدها و صنایع سبز در کشور معرفی می کند.
مدیرکل محیط زیست به شرایط دریافت عنوان صنایع سبز اشاره و تصریح کرد: واحدهای مربوطه باید رعایت استانداردهای آب، خاک، هوا و صوت طبق دستورالعمل های سازمان حفاظت محیط زیست، استفاده بهینه از مصرف سوخت و انرژی، عدم قرارگیری نام واحد در لیست صنایع آلاینده، برخورداری از فضای سبز مشجر و مفید و انجام خود اظهاری در پسماند و پساب را داشته و امتیاز ۱۰۰ را در این نظرسنجی کسب کنند.
وی تصریح کرد: سالانه ۴ الی ۵ واحد از استان همدان موفق به کسب امتیاز صنعت سبز در کشور می شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات