دو بهله پرنده شکاری در تالاب میقان اراک رها سازی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در مراسم رها سازی این پرندگان علاوه بر محیط بانان یگان حفاظت اداره کل، جمعی از ورزشکاران تیم های ملی و دوستداران محیط زیست نیز حضور داشتند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اقدامات محیط زیست در چهار ماهه نخست سال ۹۷ گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تعداد ۲۰ جانور وحشی آسیب دیده برای مداوا و رهاسازی توسط مردم تحویل اداره کل حفاظت محیط زیست استان شده است.

رضا میرزایی افزود: این جانوران شامل سه قلاده روباه یک قطعه فلامینگو، یک قطعه بوتیمار و انواع پرندگان شکاری مانند شاه بوف، مرغ حق، سنقر تالابی، سنقر گندمزار، جغد شاخدار، عقاب صحرایی، عقاب طلایی و دلیجه بوده اند.

وی با اشاره به این که این جانوران پس از تیمار باید در اسرع وقت به دل طبیعت بازگردند، اظهار کرد: این پرندگان پس از انجام مراقبت های بالینی به طبیعت باز می گردند و همه تلاش ها برای بهبودی هر چه سریع تر آنها صورت می گیرد.

میرزایی با قدرانی از دوستداران و حامیانی که حیات وحش زخمی و آسیب دیده را به محیط زیست تحویل می دهند، از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را به اداره کل محیط زیست استان اطلاع دهند.

تالاب کویری میقان اراک در ۱۵ کیلومتری شمال شرق اراک دارد و با سطح آبگیری ۱۲ هزار هکتار، یکی از زیستگاه های مهم پرندگان کشور است و دریاچه فصلی آن علاوه بر نقش محوری در حوزه تنوع زیستی، تاثیر مستقیمی بر مهار کانون های تولید گردوغبار و آلایندگی هوای اراک دارد.

تالاب میقان اراک زیستگاه ۱۴۰ گونه پرنده است و سالانه ۹۰ گونه پرنده مهاجر وارد این تالاب می شوند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات