بازدید از مرکز تجارت جهانی تبریز

بازدید از مرکز تجارت جهانی تبریز

در این بازدید که مدیران اداره کل نیز حضور داشتند ضمن دیدار و مذاکره با آقای دکتر کمک¬پناه مدیرعامل شرکت پردیسان در خصوص ساختمان مرکز تجارت جهانی تبریز، از طبقات مختلف این برج نیز بازدید به عمل آمد.
مرکز تجارت جهانی تبریز مجموعه در حال احداثی واقع در شهرک ولیعصر تبریز بوده و نخستین مرکز تجارت جهانی در ایران به حساب می آید . ساختمان اصلی این مجموعه شامل برج ۳۶ طبقه با ارتفاع ۱۴۴ متر که در طراحی و ساخت آن از فن آوریهای نوین بهره گیری شده است. مراحل اجرایی احداث مرکز تجارت جهانی با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و با سرمایه گذاری گروه مهندسی پردیسان در حال انجام است که برج اصلی مجموعه در مراحل پایانی خود قرار دارد.

سازه برج اصلی این مرکز از نوع سوپر فریم یا ابرسازه است که اندکی تغییر در آن از برج سوپر فریم توکیو الگو برداری شده است. ساختمان دارای یک هسته H شکل مرکزی است که نیروهای زلزله را به ابزارهای مکانیکی میراگر انرژی منتقل میکند. این ساختمان دارای ۳۲ دستگاه میراگر انرژی زلزله است که در بالای ساختمان و در داخل گنبد نصب میگردند. به دلیل وجود این دستگاهها، شدت زلزله در بالای این ساختمان یک دهم شدت زلزله در سطح زمین یا پی آن است. در اجرای این برج تعداد شش فناوری پیشرفته را که قبلاً در کشور نبوده و فعلا نیز تنها در برج مرکز تجارت جهانی تبریز مورد استفاده قرار گرفته است. با اتکای به توانایی فنی ملی و در راستای اقتصاد مقاومتی صد در صد بومی نموده و یک افتخار ملی بدست آورد. این برج در سال ۹۴ طرح برتر کشور گردید و جایزه مربوطه را دریافت نموده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات