توسعه صنعت حمل و نقل زمینه ساز رشد اقتصاد منطقه

توسعه صنعت حمل و نقل زمینه ساز رشد اقتصاد منطقه

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی، رئیس شورای حمل و نقل آذربایجان غربی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: توسعه صنعت حمل ونقل با توجه به جایگاه ویژه آذربایجان غربی و دارا بودن سه مرز بین المللی، ظرفیت حمل و نقل ۱۲ میلیون تن کالا و نیز فعالیت پنج پایانه مرزی اهمیت بسزایی دارد.

ابراهیم مبارک قدم با بیان اینکه قرارگیری استان در کریدور غرب کشور فرصت استثنایی برای شکوفایی زیرساختهای حمل و نقل استان فراهم کرده است، تصریح کرد:حمل و نقل بین المللی کالا در آذربایجان‌غربی از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد کاهش تصادفات در جاده‌های استان هستیم افزود: اقدامات قابل توجهی در قالب تفاهم نامه فی مابین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای اصلاح و حذف ۴۰ نقطه حادثه خیز در جاده های استان انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان، افتتاح طرح جامع پایانه مرزی پلدشت، آغاز طرح جامع پایانه مرزی رازی، آغاز عملیات ساخت سالن مسافربری پایانه مرزی سرو و پیشتازی در اجرای طرح ادغام مدیریت راهداری با اداره کل سابق حمل ونقل و پایانه های استان را از مهمترین عملکرد و فعالیت های مدیرکل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برشمرد.

مبارک قدم، بهره برداری از ۳۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده ای و اجرای ۱۰۰ کیلومتر طرح آسفالت و خط کشی در جاده های استان را از دیگر عملکرد و فعالیت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در مدت مدیریت مهندس علی اکبری برشمرد.

رئیس شورای حمل و نقل آذربایجان غربی خواستار رسیدگی به مسائل و مشکلات کامیونداران و سهولت در خدمات رسانی در پایانه های مرزی در راستای افزایش بهره وری شبکه حمل و نقل شد.

مبارک قدم با اشاره به اینکه نگهداری و راهداری از دوهزار و ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی و هفت هزار و ۹۳۰ کیلومتر راه روستایی کاری سخت و طاقت فرساست، گفت: کاهش عمر ناوگان حمل و نقل استان از دغدغه های اصلی مدیریت کلان استان است.

وی با تاکید براینکه باید تغییر مدیران را به فال نیک بگیریم، ادامه داد:  با توجه به اینکه مهندس شکری از نیروهای فعال، توانمند، آگاه و متخصص این حوزه هستند، امیدواریم با بهره گیری از تجربیات ارزشمند ایشان و همراهی و همیاری مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچون گذشته شاهد درخشش دستاوردها و فعالیت های این اداره کل باشیم.

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با حضور معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، رئیس شورای حمل ونقل و مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیران عضو شورای حمل و نقل استان، شهردار ارومیه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از خدمات عبدالحسین علی اکبری مدیرکل سابق راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تقدیر و  ارسلان شکری به عنوان مدیرکل جدید این اداره کل معرفی شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی

    اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات