با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان پروژه تصفیه خانه پساب صنعتی شرکت خمیر مایه خوزستان در دزفول به بهره برداری رسید افتتاح تصفیه خانه پساب صنعتی شرکت خمیرمایه خوزستان در دزفول

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- پساب صنعتی شرکت خمیر مایه خوزستان روز جمعه ۱۲ مرداد با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در شهرستان دزفول افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این پروژه زیست محیطی غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه زیست محیطی گفت: این صنعت با انجام این پروژه گام مهمی در راستای حرکت به سمت صنعت سبز برداشته و باید تلاش شود تا سایر مشکلات دیگر این مجموعه در حوزه محیط زیست هر چه زودتر برطرف گردد.

وی از صنایع مهم استان خواست تا در راستای حفاظت و صیانت از محیط زیست و رفع مشکلات زیست محیطی خود تلاش نمایند. استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به طرح احیای کارون بزرگ اشاره نمود و گفت: در همین راستا برنامه‌های مهمی در حال اجراست که عبارتند از جلوگیری از ورود فاضلاب‌های شهری و جلوگیری از ورود فاضلاب های صنعتی قبل از افتتاح تصفیه آب رودخانه کارون و همچنین پروژه جلوگیری از ورود به زهاب های کشاورزی به رودخانه عنوان نمود و ادامه داد: پروژه تصفیه در بخش شهری و صنعتی آغاز شده و در بخش کشاورزی نیز با طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در حال پیگیری می باشد.

در این مراسم احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز ضمن قدردانی از همه کسانی که در اجرای پروژه تلاش نمودند، گفت: فاضلاب کشت و صنعت شرکت خمیرمایه از پساب های بسیار آلوده صنعتی است که خوشبختانه با استفاده از توان داخلی، امروز شاهد بهره‌برداری از این سیستم هستیم .

وی ادامه داد: می‌توان از آب تصفیه شده این پساب مجدداً در فرآیند تولید استفاده نمود. لاهیجان زاده افزود: با افتتاح این طرح روزانه ۳۰۰ مترمکعب آب تصفیه می شود که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی می‌تواند در استفاده مجدد آب در بخشهای دیگر استفاده نمود و با توجه به شرایط خشکسالی شدیدی که بر منطقه حاکم است ما باید در جهت صرفه جویی و استفاده از تکنولوژی های نو در مصرف آب حرکت کنیم و خوشحالیم امروزه شاهد اجرای این پروژه‌ها در استان هستیم که بسیاری از آنها انجام و بسیاری در دست اقدام است.

در این مراسم پاپی زاده نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن قدردانی از تلاش مجموعه محیط زیست استان به خاطر به ثمر رسیدن این پروژه قدردانی کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات