آموزشیاران انجمن همیاران محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان با حضور در جمع خانواده‌ها در کانون فرهنگی اجتماعی بانوان گوهر امامت شهرستان مسجدسلیمان دوره‌های آموزشی آشنایی با محیط زیست و روانشناسی محیط زیست را برگزار کردند. برگزاری دوره آموزشی آشنایی با محیط زیست و روانشناسی محیط‌زیست ویژه خانواده‌ها توسط آموزشیاران انجمن همیاران محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان در کانون فرهنگی اجتماعی بانوان گوهر امامت شهرستان مسجدسلیمان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در دوره آموزشی آشنایی با محیط زیست و روانشناسی محیط‌زیست ویژه خانواده‌ها ، خانم اکبری و هوشنگ عالی‌نسب کارشناسان آموزشی انجمن همیاران محیط‌زیست به بیان مطالبی در جهت آشنایی خانواده‌ها با مفاهیم محیط‌زیست پرداختند. از جمله مواردی که مطرح گردید مدیریت پسماند، نه به کیسه‌های پلاستیکی، عوارض کیسه‌های پلاستیکی و قرار دادن نان داغ در کیسه پلاستیکی، جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی، عوارض شوینده‌های شیمیایی، عوارض ظروف یکبار مصرف، شرکت در کمپین جمع‌آوری درب بطری بوده است.

در ادامه نیز الهام شهبازی به بیان روانشناسی محیط‌زیست و اثرات مثبت داشتن محیط‌زیست سالم در جمع خانواده‌ها پرداخت.

شهبازی در ابتدا بیان کرد، برای داشتن یک محیط زیست و زندگی خوب و سالم و به دور از هر گونه آلودگی اول باید ارزشهای محیط اطراف و زندگی خود را بشناسیم و آنها را اولویت بندی کنیم تا بتوانیم تاثیرات مثبت روی آنها داشته باشیم. یک محیط امن زیستی از خودمان شروع می‌شود و نباید همیشه از دولت و ارگان‌ها انتظار داشت. ما وقتی که محیط زندگی خود را بتوانیم با نریختن زباله پاکیزه نگه داریم. و بتوانیم گل و گیاه در خانه بکاریم و نگهداری کنیم و اینکه حتی با نداشتن باغچه خودمان با مواد اولیه سبزی و میوه و گل بکاریم بشدت در روحیه و روان ما تاثیرات مثبتی خواهد داشت و فعالیت های محیط زیست و بودن رنگ سبز و دیدن آن خود بر روی روان انسان تاثیرات بسزایی دارد. رنگ سبز باعث شادابی و نشاط و تازگی خواهد شد.

همچنین در ادامه شهبازی افزود: اگر به محیط زیست و پاکیزگی آن اهمیت ندهیم و بیخیال باشیم باعث رفتارهای مخرب شامل افسردگی، بیماری‌های مزمن از جمله پوستی، آلرژی‌ها و انواع سرطان‌ها می‌شود و زمانیکه یک فرد افسرده باشد تنبل و بی‌قید و بیخیال می‌شود که در نتیجه افسردگی هم باعث انواع بیماری‌های جسمی و روحی میشود از جمله باعث می‌شود که فرد دچار دوگانگی‌هایی شخصیتی و بی‌انگیزگی در زندگی شود.

در پایان شهبازی خاطر نشان کرد که هر کدام از ما باید دید کل گرا و جمع (جامعه)گرا داشته باشیم زیرا اگر هر کسی به نوعی فقط به دنبال راحتی و منافع خود باشد پس در نتیجه جامعه و محیط زیست مناسبی هم نخواهیم داشت اما با دید کل نگر و با فعالیت ها هرچند جزیی میتوانیم اول به خود و در مرحله بعد به جامعه کمک کنیم.

در کل بیخیال بودن نسبت به مزایای محیط زیستی پیامدهای بسیاری خواهد داشت.

برای زندگی خوب و ایده آل و پاکیزه و امن باید از خودمان شروع کنیم.

در پایان نیز خانواده‌ها مهترین معضلاتی که با آن‌ها روبرو هستند را مطرح نمودند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات