ملاقات پرسنل اداره محیط زیست با فرماندار جدید شهرستان آبیک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک خبر داد.
ملاقات پرسنل اداره محیط زیست با فرماندار جدید شهرستان آبیک
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، محمد ایران نژاد رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک با اعلام این خبر افزود: این ملاقات بیشتر با هدف ارائه گزارش از وضعیت زیست محیطی شهرستان آبیک و چالش های پیش روی محیط زیست این شهرستان صورت گرفت.
ایران نژاد ضمن تشریح چالش ها و حساسیت مسایل زیست محیطی عزم جدی مدیران شهری را در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار و رفع معضلات محیط زیستی خواستار شد.
این مقام مسئول عمده ترین معضلات زیست محیطی آبیک را ریزگردهای دشت اله آباد، معضلات ناشی از فعالیت های معدنی در شمال شهر آبیک و همچنین فعالیت معادن مربوط به کارخانه سیمان آبیک، گاوداری های بزرگ صنعتی، پسماند های شهری و روستایی و پسابهای شهری و معضل ناشی از آبیاری مزارع با پساب های شهری در جنوب شهر آبیک عنوان کرد.
محمد ایران نژاد در ادامه اضافه کرد: محیط زیست بطور مداوم بر نحوه فعالیت سیستم تصفیه خانه شهرک صنعتی کاسپین نظارت دارد و چنانچه پس از نمونه برداری و آنالیز خروجی پساب در پارامترهای موردنظر بیشتر از حد مجاز استانداردهای زیست محیطی باشد بلافاصله در راستای وظایف حاکمیتی و قانونی و با استناد به قوانین و مقررات حفاظت و بهسازی محیط زیست مراتب به مدیران مربوطه اخطار می گردد تا در اسرع وقت نسبت به بهینه سازی سیستم تصفیه خانه اقدام نمایند.
ایران نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در پایان گفت: مسامحه در مسایل زیست محیطی که با سلامت مردم و حفظ حقوق شهروندی در ارتباط است طبق قانون خلاف بوده و جایز نیست.
گفتنی است در این ملاقات شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک به تشریح مسایل زیست محیطی پرداخته و جایگاه زیست محیطی شهر آبیک را بسیار حساس ارزیابی نموده و افزود: برای حفاظت از محیط زیست در حوزه های مختلف آن بایستی اهتمام ورزید .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات