صدور اخطار برای ۲۳ واحد آلاینده محیط زیست در شهرستان البرز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز خبر داد.
صدور اخطار برای ۲۳ واحد آلاینده محیط زیست در شهرستان البرز
۲۳ واحد آلاینده محیط زیست به علت رعایت نکردن ضوابط و استانداردهای زیست محیطی از سوی اداره حفاظت محیط زیست اخطار دریافت کردند.
به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین اکبر کشت پرور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز با تایید خبر فوق، اظهارکرد: کارشناسان محیط زیست شهرستان البرز در سه ماه گذشته از ۱۲۱ از واحدهای تولیدی مستقر در شهرستان بازید به عمل آوردند.
کشت پرور در ادامه اضافه کرد: در راستای حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان، از این تعداد کنترل و پایش‌ شبانه روزی به عمل آمده از شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر در شهرستان، ۲۳مورد اخطاریه زیست محیطی بابت واحدهای آلاینده صادر شد.
این مقام مسئول همچنین افزود: با صدور اخطاریه زیست محیطی به واحد های فوق اعلام گردید تا نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند و در غیر این صورت به جرم آلایندگی محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
اکبر کشت پرور گفت: البته بعد از اخطارهای صادر شده شرکت ها نسبت به اصلاح آلودگی با نصب فیلتراسیون و تغییر روش اقدام کرده و یک شرکت تصفیه خانه صنعتی پیشرفته را در دست احداث دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز رعایت اصول زیست محیطی در تولید را یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از تخریب منابع ملی و محیط زیست دانست و اضافه کرد: با فرهنگ سازی در چنین زمینه هایی می توان در راستای حفظ محیط زیست سالم گام های موثرتری برداشت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: پایش واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در طول سال بطور منظم و برنامه ریزی شده صورت می گیرد و استمرار در بی توجهی به مقررات زیست محیطی با اعمال قانون و در نهایت با تعطیلی واحد آلاینده همراه خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات