ورود ۵ میلیون یورو قطعات یدکی همراه با هواپیماها به کشور

ورود ۵ میلیون یورو قطعات یدکی همراه با هواپیماها به کشور

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در حاشیه مراسم ورود هواپیماهای برجامی به ایران، در جمع خبرنگاران گفت: اتفاقی که رخ داد از دو جهت اهمیت داشت. بعد از خروج آمریکا از برجام، این اتفاق نتیجه گفت‌و‌گو های مستمری بود که ما با اروپایی‌ها داشتیم و موفق شدیم علی‌رغم تمام سختی شرایط این قرارداد را به نتیجه رسانده و هواپیماها را در ایران به زمین بنشانیم.
وی ادامه داد: همراه با این هواپیماها معادل ۵ میلیون یورو قطعات یدکی اعم از ساخت آمریکا و ساخت اروپا نیز وارد کشور شده است که بتوانیم از بهره‌برداری مطمئن هواپیماها اطمینان داشته باشیم.
آخوندی تحویل این هواپیماها را نشانه پایبندی اروپا به برجام دانست و گفت: این یک اتفاق بسیار بزرگی بود که توسط تیم فنی هما با همکاری بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سایر نیروهای دست اندر کار انجام شد. من این حرکت را به عنوان یک گام از سوی اتحادیه اروپا در جهت انجام تعهدات برجامی خود قلمداد می کنم.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در آینده نیز این همکاری‌ها را با اروپا داشته باشیم و فضای مثبتی را در سطح بین المللی ایجاد کنیم. این نشانی است از اینکه اگر بتوانیم تعامل سازنده با جهان داشته باشیم، حتی آمریکا را می‌توانیم منزوی کنیم، همچنان که این کار را انجام دادیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مساله کارایی هواپیمای ATR در آسمان ایران پرداخت و گفت: علتی که ما از ابتدا به دنبال هواپیماهای کوچک بودیم، توجه به توسعه مناطق بود.
وی افزود: پیش از این هواپیماها عمدتا میان مراکز استان‌ها و پایتخت و همچنین مقاصد بین المللی پرواز می‌کردند. من بسیار تمایل داشتم که فرودگاه‌های کوچک و فرودگاه‌های منطقه ای را فعال کنیم.
این عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: حسن ناوگانی که انتخاب کردیم این است که می‌توانیم به نقاط دور‌افتاده و فرودگاه‌های کوچک‌تر نیز پرواز داشته باشیم.
امیدوارم بتوانیم شبکه پروازی هما را به تمام مناطق ایران توسعه بدیم و فضایی را فراهم کنیم که تمام مناطق کشور از پرواز بهره‌مند شوند. حضور هواپیما در مناطق مختلف، توسعه ‌آینده آن منطقه را رقم می‌زند و امکانات را به آن مناطق جلب می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات