دستورالعمل صدور پروانه شکار گراز در همدان منتشر شد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان همدان، عادل عربی با بیان این خبر افزود: فصل شکار از تاریخ صدور این دستورالعمل تا بیستم بهمن ماه سال جاری و مدت اعتبار پروانه پنج روز از تاریخ صدور برای اتباع خارجی و سه روز از تاریخ صدور برای اتباع داخلی است که هر شکارچی در طول فصل شکار می تواند حداکثر چهار پروانه دریافت نماید.
وی اضافه کرد: شکار هرگونه حیوان دیگر به جز گراز و یا شکار بیش از تعداد مجاز مندرج در پروانه ممنوع است و شکارچی خارجی با هر پروانه، مجاز به شکار حداکثر دو راس گراز و شکارچی داخلی با هر پروانه، مجاز به شکار یک راس گراز است.
عربی با بیان اینکه بر اساس دستور العمل، استفاده از مهمات چهارپاره برای شکار گراز ممنوع است اظهار کرد: تیراندازی و شکار بدون حضور محیط بان راهنما ممنوع است و محدوده اعتبار پروانه فقط شکارگاه های آزاد استان صادر کننده پروانه می باشد .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: مجوز برای اتباع ایرانی صرفا به منظور اقلیت‌های مذهبی است و پروانه شکار گراز جهت اتباع خارجی پس از ارائه درخواست از سوی موسسات برگزار کننده تورهای شکار اتباع خارجی که صلاحیت آنها در این خصوص به تایید سازمان نیز رسیده باشد صادر می گردد.
وی اظهار کرد: همراهان شکارچی به هیچ عنوان اجازه تیراندازی و شکار ندارند و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به ادارات حفاظت محیط زیست در استان مراجعه نمایند .
وی خاطرنشان کرد: صدور پروانه شکار به منظور تعدیل جمعیت گراز در زیستگاه های آزاد حیات وحش با هدف کاهش فشار بر سایر زیستمندان و کمک به حفظ تعادل اکولوژیک و در کنار آن کاهش خسارات وارده بر جوامع محلی به منظور مدیریت مستقیم زیستگاه‌ها است.
وی اضافه کرد: افزایش بی رویه جمعیت گراز در بسیاری از زیستگاه ها، سبب برهم خوردن تعادل اکولوژیک و تنگ کردن عرصه بر سایر گونه های حیات وحش شده است و با ورود این جانوران زیانکار خسارات فراوانی به مزارع وارد می شود که نارضایتی جوامع محلی را موجب شده است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات