نشست مشترک ادارات کل راه وشهرسازی و اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

نشست مشترک ادارات کل راه وشهرسازی و اوقاف و امور خیریه استان اصفهان

جزئیات نشست مشترک ادارات کل راه وشهرسازی و اوقاف و امور خیریه استان اصفهان
پیگیری احداث ، احیاء و ساماندهی مساجد و مصلی در سطح استان به صورت ویژه/رفع مشکل انتقال سند اراضی در اختیار راه وشهرسازی به اوقاف
تاکنون بحث زمین مصلی ۸۰ درصد از شهرهای استان طبق ضوابط و بخشنامه ها، نهایی و جانمایی شده و ساخت مسجد تعدادی از سایتهای مسکن مهر استان که فاقد مسجد بوده درحال انجام است.
به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، صبح امروز نشستی مشترک با حضور مدیران کل راه وشهرسازی و اوقاف و امور خیریه استان در محل راه وشهرسازی با هدف رفع مشکلات اراضی در اختیار راه وشهرسازی و همراهی برای کمک به احداث و ساماندهی مساجد برگزار شد.
حجت اله غلامی مدیر کل راه وشهرسازی در حاشیه برگزاری این نشست گفت: امروز موارد متعددی توسط اداره اوقاف و امور خیریه مطرح شد که این موارد بررسی و مقرر شد تا دو ماه آینده مسائل مربوط به آن حل وفصل گردد.
مدیرکل راه وشهرسازی استان افزود: احیاء و توسعه مساجد و احداث مصلی ها در سایتهای مسکن مهر استان با توجه به بافت جمعیتی و ضرورت احداث مراکز فرهنگی و مذهبی ،در حال انجام است و تاکنون بحث زمین مصلی ۸۰ درصد از شهرهای استان طبق ضوابط و بخشنامه ها، نهایی و جانمایی شده و ساخت مسجد تعدادی از سایتهای مسکن مهر استان که فاقد مسجد بوده فعال می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست با اشاره به تفاهم نامه فی مابین وزارت راه وشهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مبنی بر افزایش تعاملات به منظور رفع مشکلات، اظهار داشت: خوشبختانه با تعاملات و همراهی های راه وشهرسازی استان با مجموعه اوقاف در سطح استان، مشکلات موجود، بدون ارجاع به مراجع قضایی مطرح که به زودی شاهد رفع آنها خواهیم بود .
وی بیان داشت: مساعدت های ویژه ای از سوی راه وشهرسازی استان در جهت بهسازی و ساماندهی مساجد و واگذاری اراضی جهت احداث مصلی در شهرها انجام شده که امید است برکات خوبی در پی داشته باشد.

گفتنی است کاربری اراضی مربوط به امامزاده احمدرضا(ع) باطان در دولت آباد ، اسناد مسجد و پاساژ قائم (عج) در مرداویچ، مسجد سید الشهدا(ع) شهرک امیر حمزه و انتقال سند اراضی در اختیار راه وشهرسازی به منظور توسعه و ایجاد مراکز فرهنگی و تجاری مساجد از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح و راهکارهای قانونی جهت رفع مشکلات آنها ارائه شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات