۲۱ تیر ماه ، روز حجاب و عفاف گرامی باد شهردار مرند : مقوله رعایت حجاب و عفاف ، بعنوان آرمان شهدا ، وظیفه هر بانوی ایرانی است …

۲۱ تیر ماه ، روز حجاب و عفاف گرامی باد شهردار مرند : مقوله رعایت حجاب و عفاف ، بعنوان آرمان شهدا ، وظیفه هر بانوی ایرانی است …

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مرند ، همزمان با ۲۱ تیر ماه روز ملی حجاب و عفاف ، مراسمی تحت همین عنوان با حضور پرسنل( همکاران خانم )شهرداری مرند و سازماهای تابعه برگزار شد .

بر اساس این گزارش مهندس حسین کاوه با اشاره به ۲۱ تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب  گفت : حجاب و عفاف از مسایل مهم در فرهنگ دینی و ملی کشور عزیزمان ایران میباشد که حتی از ادوار بسیار قدیم ، بانوان ایرانی از عفت و حجاب اصیل ایرانی برخوردار بوده اند .

شهردار مرند با اشاره به افزایش چشمگیر و رو به رشد بانوان در محیط های کاری اداری اجتماعی با رعایت حجاب اسلامی ، این موضوع را از ثمره های انقلاب اسلامی ایران دانسته و افزود: بدون شک وجوب حجاب از احکام شناخته شده شرعی و همچنین عفاف از پسندیده ترین سجایای اخلاقی میباشد که به لطف خداوند متعال و در سایه انقلاب اسلامی ، شاهد تاثیرات مثبت عفاف و حجاب بر گستره خاواده ها بعنوان نهاد اصلی جوامع هستیم .

مهندس حسین کاوه در ادامه با اشاره به وصیتنامه ها و تاکیدات شهدای گرانقدر کشور عزیزمان در خصوص مساله حجاب و عفاف ، بر جایگاه این مقوله  با اشاره به فرمایشات رهبری که ” مساله حجاب یک مساله دینی است و بعنوان آرمان شهدا فراموش نشود ، بر این بحث تاکید کرد .

شهردار مرند در قسمتی از مطالب خود به وجوه و زوایای خارجی و رسانه های غربی و تبلیغات منفی آنها در خصوص حجاب پرداخت و افزود: بانوان ایران اسلامی در همه ادوار مخصوصا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مقتدرانه خود در عرصه های مختلف اداری اجتماعی فرهنگی و حتی در عرصه های بین المللی و در مسابقات ورزشی با حجاب کامل خود ضمن افتخار آفرینی ، خط بطلانی بر همه تبیلغات منفی کشورهای غرب و بیگانه کشیده و ثابت کرده اند که حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه مصونیت میباشد .

شهردار مرند ادامه داد: عفاف و حجاب تنها به بانوان محدود نمی‌شود بلکه مردان نیز باید نسبت به رعایت اصول عفاف و حجاب و انتخاب پوشش مناسب مبادرت ورزند.

وی افزود : بی‌شک بانوان مسلمان بویژه بانوان شیعه باید بعنوان اسوه دیگر زنان در ابعاد مختلف زندگی معرفی شوند چراکه آنها از الگویی بی‌بدیل همچون حضرت فاطمه زهرا(س) پیروی می‌کنند.

شهردار مرند اضافه کرد: زن ایرانی به صورت ذاتی دارای حجب و حیائی بالاتر از زنان سایر ملل است و وظیفه همه نهادهای فرهنگی سوق دادن بانوان جامعه به سوی حجاب برتر بوده و یک بانوی شیعه واقعی پوششی را برای خود بی می‌گزیند که مورد استفاده و تایید بانوان بزرگ اسلام باشد.

حسین کاوه  در خاتمه  ضمن تقدیر و تشکر از همه همکاران ( پرسنل خانم ) چه در حوزه کاری و چه در موارد حجاب و عفاف تقدی و تشکر نموده و خاطر نشان شد : خوشبختانه مردم شهید پرور و ولایت مدار شهر مرند همواره در آموزه های دینی و مراسمات و مناسبتهای ملی و مذهبی از جمله خواهران مکرمه با رعایت حجاب و عفاف کامل در همه صحنه ها حضور داشته و امیدواریم که اعتقادات دینی و باورهای فرهنگی و مذهبی توسط پدران و مادران سینه به سینه به نسل های بعدی که در واقع صاحبان و حافظان اصلی این مرز و بوم هستند منتقل شوند .

پایان خبر

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مرند

    منبع خبر

    شهرداری مرند

    شهرداری مرند

    شهرداری مرند یک شهرداری در شهر مرند می باشد

      نظرات