جنگلهای هیرکانی رودبار ثبت جهانی یونسکو می شود

در راستای ثبت جنگلهای هیرکانی شمال کشور به عنوان میراث طبیعی جهان که با قدمت ۴۰ میلیون ساله به عنوان نمادی از فسیلهای زنده است ، بخشی از جنگلهای شهرستان های رودبار ، فومن و تالش در فهرست میراث طبیعی جهان قرار خواهد گرفت .

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان رامین حسین زاده رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با اعلام این خبر گفت : در راستای اجرای طرح ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی شمال کشور ، یکی از مناطق مورد هدف در این طرح ، جنگلهای دامنه های اطراف قله درفک که جز بکر ترین و باا رزشترین جنگلهای استان گیلان می باشد ، به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت خواهد رسید .

حسین زاده گفت : در این طرح دو زون حفاظتی در نظر گرفته شده است که یک زون آن مرکزی و زون دیگر به عنوان بافر و ضربه گیر عمل خواهد نمود .

وی ادامه داد : بیشتر زون مرکزی این طرح شامل جنگلهای دامنه های جنوبی و جنوب غربی قله درفک می باشد که شامل گونه های متنوع گیاهی و جانوری می باشد .

حسن زاده همچنین گفت : بخش زیادی از جنگلهای مورد هدف در عرصه منطقه حفاظت شده سیاهرود واقع شده که به همین سبب گونه های گیاهی و جانوری این محدوده توسط کارشناسان و محیط بانان شهرستان رودبار در حال مطالعه است .

حسین زاده تصریح کرد : ثبت جهانی این جنگلها علاوه بر اینکه می تواند دستاوردها اکولوژیکی خوبی به دنبال دارد ، می تواند در بحث رونق گردشگری و جذب توریست و اکو توریست ، در شهرستان رودبار بسیار تاثیر خوبی داشته باشد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات