برگزاری کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز در دزفول

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - اولین جلسه کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز در سال ۹۷، در محل فرمانداری ویژه شهرستان دزفول با حضور معاون عمرانی فرمانداری دزفول و ادارات مرتبط برگزار گردید.

پوررکنی معاون عمرانی فرمانداری ویژه دزفول در این نشست گفت: «رودخانه دزاهمیت فراوانی در وضعیت اقتصادی و زیست محیطی شمال خوزستان دارد و جا دارد موارد مرتبط با حیات رودخانه دز با دقت و جدیت پیگیری و اقدامات مطلوبی در ماه های اخیر پیرامون جلوگیری از ورود فاضلاب ها به رودخانه دز انجام و برخی اقدامات در حال انجام است».

همچنین فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این کارگروه گفت: «رودخانه دز شاهرگ حیات شمال خوزستان است که نقش بسزایی در حیات اکوسیستم آبی رودخانه کارون بزرگ دارد که در این راستا مسائل مهم کیفیت رودخانه دز به طور جدی از طریق کارگروه حفاظت کیفی رودخانه دز در حال پیگیری است و با توجه به شرایط زیست محیطیرودخانه دز و استاندارد بودن وضعیت زیست محیطی اکوسیستم رودخانه دز می طلبد در راستای حفظ شرایط و بهبود بیشتر شرایط منابع آلاینده رودخانه بویژه فاضلاب های ورودی و پسماند ها با جدیت و برنامه ریزی لازم پیگیری شود».

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با اشاره به فاضلاب های ورودی به رودخانه دز گفت: «خوشبختانه در سالهای اخیر از ورود حجم فراوانی از فاضلاب های ورودی به رودخانه دز با احداث شبکه فاضلاب و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهری دزفول جلوگیری گردیده و سایر منابع ورودی نیز در حال پیگیری است».

جمال الدین برفر مدیر آبفا دزفول نیز در این کارگروه گفت: «طرح ساماندهی و هدایت فاضلاب زیباشهر دزفول مصوب که با انتقال فاضلاب شهری زیباشهر از ورود فاضلاب به رودخانه دز جلوگیری خواهد شد».

در این نشست ادارات حاضر به بیان دیدگاه های خود پرداخته و مقرر گردید که برنامه مدیریت پسماند پارکهای ساحلی توسط شهرداری دزفول اجرا گردد و در خصوص ساماندهی پسماندهای ناشی از محدوده گردشگری کت ها اقدامات فوری صورت پذیرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات