برگزاری جلسه خودمراقبتی سازمانی با هدف ارتقاء سلامت کارکنان در محیط زیست خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - جلسه خودمراقبتی سازمانی با ارائه برنامه های ملی خود مراقبتی با رویکرد خود مراقبتی سازمانی در سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و با هدف تدوین برنامه عملیاتی سازمانی و استراتژی لازم جهت سلامت کارکنان برگزار شد.

دکتر شریفی رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در این جلسه گفت: برنامه خودمراقبتی سازمانی دراداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان جهت ارتقای سلامت کارکنان می باشد که بعد از انجام نیازسنجی سلامت در کارکنان باید مشکلات آنان را از بعد سلامت جسمی و روانی الویت بندی و براساس آن، برنامه عملیاتی سازمانی با هدف کلی و اختصاصی و استراتژی لازم برنامه ریزی می شود و با مداخلات لازم به مرحله ی اجرا ،پایش و ارزشیابی می رسد وآمادگی مرکز بهداشت غرب در این خصوص را اعلام نمود.

وی افزود: برنامه ارتقای سلامت در محل کار به فعالیت هایی اشاره دارد که در محل کار انجام گرفته و از سلامت و رفاه کارکنان حمایت می کند. این فعالیت ها ممکن است بر تغییر رفتار فردی(مانند حضور درجلسات آموزشی یا کلاس های فعالیت بدنی) تمرکز داشته باشند و یا ممکن است سطوح سازمانی را برای ایجاد سیاست ها و محیط های فیزیکی و اجتماعی که از رفتارهای بهداشتی حمایت می کنند(مانند سیاست های تهیه غذای سالم یا تسهیلات مربوط به حمل و نقل ایمن) همچنین برنامه های ارتقای سلامت در محل کار طیف گسترده ای از حیطه های سلامت را تحت پوشش قرار می دهد، که تغذیه، فعالیت فیزیکی ،ترک سیگار، ومدیریت استرس ازجمله مهمترین آنهاست.

در ادامه برنامه خانم حاجی پور مسئول آموزش بهداشت مرکز غرب اهواز در زمینه تکمیل فرم برنامه عملیاتی خود مراقبتی در سازمان توضیحاتی بیان نمود.

هلنا کعبی رئیس اداره محیط زیست انسانی ضمن تشکر و قدردانی از دکتر شریفی و همکاران ایشان در مجموعه بهداشت غرب اهواز، پیشنهاد ایجاد کانال مجازی تغذیه ، بهداشت وخود مراقبتی و چکاپ پزشکی به صورت رایگان در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان را ارائه داد و جمال شاکری معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست نیز پیشنهاد برگزاری کارگاه آموزشی خود مراقبتی جهت پرسنل محیط زیست ادارات شهرستان را ارائه نمود و بر لزوم آگاهی رسانی برنامه خود مراقبتی پرسنل تاکید کرد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات