کمربند جنوبی نیاز شهر است/ مشکل کمربند جنوبی با تعامل با دادستانی  ...

کمربند جنوبی نیاز شهر است/ مشکل کمربند جنوبی با تعامل با دادستانی ...

کمربند جنوبی نیاز شهر است/ مشکل کمربند جنوبی با تعامل با دادستانی قابل حل است

استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای پروژه کمربند جنوبی با توجه به پیشرفت قابل توجه آن نیاز شهر مشهد است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد و به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا رشیدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: کمربند جنوبی از نظر ما باید اجرا و تکمیل شود چرا که ۸۰ درصد کار انجام شده است و برای کاهش ترافیک شهر نقش بسزایی دارد.
وی افزود: ضمن اینکه اعتقاد داریم با تعامل با دادستانی این مشکلات قابل حل است.
استاندار خراسان رضوی در خصوص قانون بازنشستگان تصریح کرد: در حال حاضر ابعاد قانون بازنشستگان هنوز مشخص نشده ولی بعد از ابلاغ لیست مدیرانی که باید برکنار شوند، مشخص خواهد شد.
رشیدیان همچنین با تاکید بر حفظ خانه‌های تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی ادامه داد: ۱۴ خانه تاریخی در اطراف حرم مطهر وجود دارد که برنامه‌ریزی‌ها برای تملک و بهسازی آنها انجام شده است.
وی همچنین به پروژه‌های افتتاح شده در استان اشاره کرد و گفت: امسال در سفر استانی رییس جمهوری به خراسان رضوی تعداد ۴۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۱ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت در مجموع به یک هزار و ۹۸۰ پروژه با اعتبار هزینه شده ۵۶ هزار و ۱۶۵ ریال می‌رسد.
رشیدیان افزود: پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت امسال مربوط ۸۷ دستگاه اجرایی استان شامل ۴۳ دستگاه و ۴۴ شهرداری می باشد؛ از این تعداد ۲۹۳ پروژه از محل اعتبارات ملی به میزان ۴ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال تامین هزینه شده است و ۶۵ پروژه نیز از محل اعتبارات ملی استانی شده با مجموع رقم ۳۷۸ میلیاردریال و ۶۰۶ پروژه نیز از محل اعتبارات استان به میزان یک هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال اجرایی شده و به انجام رسیده است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: مابقی پروژه‌ها به تعداد ۵۸۰ مورد با اعتبار هشت هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سایر منابع داخلی اعم از تسهیلاتی و مشارکتی تامین اعتبار شده است.
رشیدیان تاکید کرد: از نظر اعتباری بیشترین پروژه‌ها مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت با ۳ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال، اداره کل ارتباطات و زیرساخت با یک هزار و ۴۰۸ و نیز اداره کل راه و شهرسازی با یک هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال می‌باشد و همچنین بیشترین تعداد پروژه‌های افتتاحی را نیز متعلق به سازمان جهاد کشاورزی با ۲۷۸، شرکت توزیع نیروی برق استان ۱۶۶ و توسعه و تجهیز مدارس استان با ۹۸ پروژه است.
رشیدیان افزود: از نظر اعتباری مشهد با ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال، سرخس یک هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال و چناران با یک هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال دارای بیشترین اعتبار هزینه شده در پروژه های افتتاحی می باشد.
وی با اشاره به سطح‌بندی این پروژه‌ها در ۴ سطح گفت: ۲۰ پروژه افتتاحی با حدود هشت هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال اعتبار مربوط به سطح یک هستند که اعتبار هزینه شده هر یک از آنها بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال می‌باشد؛ در مجموع کل پروژه‌های کلنگ‌زنی فقط ۲۰۲ پروژه است که به لحاظ تعدادی، دهیاری‌های سطح استان با ۱۱۷ پروژه دارای بیشترین طرح کلنگ زنی در استان را دارند.
طرح انتقال آب اجرایی شود
استاندار خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان علیرغم بعضی نظرات مخالف یک نیاز ضروری برای تامین آب آتی استان است و اجرای این طرح برای توسعه اقتصادی و حفظ جمعیت ضروری است.
وی گفت: برای پروژه برقی شدن قطار مشهد تهران نیز ۱۵ درصد سهم ایران آماده و در حساب مورد نظر ریخته شده است ولی طرف چینی هنوز سهم خودش را آماده نکرده است و مرحله اول این پروژه که مشهد تا نیشابور است در صورت اجرایی شدن تاثیر بسیار زیادی در توسعه گردشگری استان خواهد داشت و همچنین آزاد راه حرم تا حرم نیز در مرحله اجرایی قرار دارد و مسیر مشهد ملک آباد نیز پیشرفت چهار درصدی داشته است.
رشیدیان گفت: برای رفع نقاط حادثه خیز منتظر اعتبارات نمی‌مانیم و تلاش داریم با اقدامات حداقلی مثل افزایش روشنایی و یا نصب علائم این مشکلات را حل کنیم.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در ارتباط با پدیده این پروژه از ابتدا مسیر قانونی را طی نکرده و مجوزهای لازم را اخذ نکرده است و تمام دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های کشاورزی، کشور و نیرو مساعدت‌های زیادی برای قانونی شدن این پروژه انجام دادند و در نهایت ۱۴ بند مصوبه به استان ابلاغ شد که ۱۱ بند آن به پهلوان مالک پدیده برای اجرا ابلاغ شد که وی از انجام آن اظهار ناتوانی کرد تا اینکه کار به افراد جدیدی سپرده شد.
وی افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کنسرسیوم پرداخت شده است و برای ورود به بازار بورس نیازمند شفاف‌سازی حساب‌های تمامی شرکت‌های زیر مجوعه پدیده است و البته هم‌اکنون اتاق خرید و فروش آن فعال شده است.
استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: همچنین ۲۰۰۰ نفر هم اکنون در مشهد و کیش مشغول فعالیت هستند و با ۴ بانک نیز برای ورود به بحث خرید سهام مذاکره شده است و یک بانک نیز کارش را شروع کرده است.
به گفته وی بعد از شفاف‌سازی تمامی حساب‌های شرکت‌ها امکان برگزاری مجمع عمومی میسر می‌شود و آن مجمع می‌تواند تصمیم بگیرد که کاربری پدیده به سلامت تغییر یا همین مسیر را ادامه دهد.
رشیدیان اضافه کرد: کارگروهی برای تدوین آیین‌نامه اجرای کنسرت توسط اداره ارشاد در حال تدوین است که مشکلات این حوزه نیز با توجه به رعایت قوانین کشوری و ملاحضات استانی مرتفع شود.
وی گفت: در ۳ سال اخیر و با توجه به بودجه ۲۶۵ میلیارد تومانی که امسال در نظر گرفته شده است در مجموع ۱۳۰۰ میلیارد تومان در حاشیه شهر هزینه شده است و همچنین در سه ماهه امسال ۲۴ هزار شغل در خراسان رضوی ایجاد شده است و نرخ بیکاری از ۱۴.۳ در بهار سال گذشته به ۱۰.۷ رسیده است.
رشیدیان اظهار کرد: در راستای مبارزه با سودجویان نیز در این مدت ۱۳۰ هزار مورد بازرسی انجام شده است و ۹ هزار پرونده تشکیل شده است و به کسانی که به دنبال سودجویی از این شرایط هستند توصیه می‌کنم با روحیه برادری و همکاری از این کار خودداری کنند و در غیر این صورت برخورد قضایی با آنها صورت خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: تمامی زلزله زدگان استان دارای خانه شده‌اند و برای ساخت محل نگهداری دام‌ها نیز وام پرداخت شده است؛ همچنین در مورد پیگیری حق آبه، سال گذشته به همراه وزیر خارجه به افغانستان سفر داشته‌ایم و کارگروه آب تشکیل شده است که میدواریم مسائل در این حوزه حل و فصل شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات