دفن زباله در جنوب شهر، نیشابور را در آستانه یک بحران زیست محیطی قرار داده است

دفن زباله در جنوب شهر، نیشابور را در آستانه یک بحران زیست محیطی قرار داده است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر:

دفن زباله در جنوب شهر، نیشابور را در آستانه یک بحران زیست محیطی قرار داده است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر با انتقاد از دفن زباله در جنوب شهر نیشابور در مورد به وجود آمدن یک بحران زیست محیطی در صورت تداوم رویه فوق، هشدار داد.

مهندس احمد همت آبادی در این ارتباط گفت: زباله گاه نیشابور حدود ۲۵ سال است که در محل فعلی در حاشیه کال شور در جنوب شهر واقع شده است و اکنون روزانه حدود ۱۸۰ تن زباله در آنجا دفن می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن زباله در این محل دفن شده است، اظهار داشت: دفن زباله به شکل فعلی در جنوب شهر که نتیجه یک کار بدون مطالعه بوده، نیشابور را در آستانه یک بحران زیست محیطی قرار داده است.

عضو شورای اسلامی شهر نیشابور خاطرنشان ساخت: بالا بودن سطح آب های زیرزمینی، نزدیکی مکان دفن زباله ها به شهر عشق آباد و از طرفی جهت وزش باد به سمت این شهر، تجمع پرندگان و حیوانات ولگرد و حضور کارگران بدون شناسنامه درمحل دفن زباله ها به بغرنج تر شدن این شرایط کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه های اخیر اقدام های موثری به منظور بهبود شرایط موجود توسط شهرداری انجام شده است، گفت: نصب باسکول، خرید کانکس نگهبانی ومدیریت، ایجاد راهبند، جدول گذاری، زیرسازی آسفالت، ایجاد سایت پسماندهای عفونی و نان خشک از جمله این اقدام ها می باشد.

همت آبادی یادرآور شد: اخیراً نیز مکانی به عنوان زباله گاه جدید در فاصله سی و پنج کیلومتری از نیشابور به سمت سبزوار پیشبینی شده است که نیازمند آن است تا مدیران شهرستان با انجام ظرفیت سنجی ها و امکان سنجی دقیق، هرچه سریعتر اقدامی عملی برای تغییر مکان دفن زباله انجام دهند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر نیشابور

    منبع خبر

    شورای شهر نیشابور

    شورای شهر نیشابور یک شورای شهر در شهر نیشابور می باشد

      نظرات