عزم جدی مدیریت شهری برای گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک

عزم جدی مدیریت شهری برای گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک

عزم جدی مدیریت شهری برای گسترش فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، نهمین نشست فضیلت شنیدن اعضای شورای شهر با حضور اعضای هیئت دوچرخه سواری استان خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اعضای هیئت دوچرخه سواری استان به طرح مسائل و مشکلات خود در سطح شهر مشهد پرداختند و سپس مهدی روزبهان، رئیس هیئت دوچرخه استان اظهارکرد: بسیار خرسندیم که این نشست برگزار شده تا مدیران شهری دغدغه های دوچرخه سواران را بشنوند و در صدد رفع آن‌ها برآیند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ قانونی مبنی بر منع دوجرخه سواری بانوان وجود ندارد و نگاه های سلیقه‌ای جامعه سبب شده چنین جوی حاکم شود، افزود: از مجموعه مدیریت شهری اعم از شورای شهر و شهرداری تقاضا داریم تا برای دوچرخه و دوچرخه‌سوار احترام قائل شوند؛ احداث مسیر ویژه تردد اتوبوس به نوعی ارزش و احترام قائل شدن برای این وسیله‌نقلیه است، چنین رویه‌ای باید برای دوچرخه نیز مورد توجه قرار گیرد.

روزبهان خاطرنشان کرد: احترام قائل شدن برای دوچرخه‌سواران بدون شک آثار بی‌نظیری در پی خواهد داشت و مردم به استفاده از دوچرخه تشویق می‌شوند؛ مدیریت شهری با بهره‌گیری از فضای تبلیغاتی و نشان دادن فواید دوچرخه‌سواری نقش بسزایی می‌تواند ایفا کند.

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهدمقدس در ادامه نشست اظهارکرد: تمامی موارد یاد شده اعم از ناهمواری مسیرهای سبز سطح شهر، ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری، نظارت بیشتر بر ایستگاه های دوچرخه و ... که در حوزه مسئولیتی مدیریت شهری است، پیگیری خواهد شد تا در اسرع وقت برطرف شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم کمبودها و مشکلاتی که سایر دستگاه‌ها در آن نقش دارند نیز هرچه زودتر برطرف شود، گفت: گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوای شهر خواهد داشت و علاوه‌بر آن موجب تقویت نشاط و سلامت شهروندان می‌شود.

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد نیز با بیان اینکه دغدغه های مطرح شده از سوی دوچرخه‌سواران به جاست و باید به آن‌ها پرداخته شود، افزود: بخشی از این دغدغه‌مندی ریشه در حوزه توسعه سخت‌افزاری دوچرخه‌سواری است؛ دوچرخه باید به وسیله‌ای برای حمل و نقل تبدیل شود و این امر نیازمند بسترهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

اصولی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی استفاده از دوچرخه، گفت: تمایل به رفاه طلبی، استفاده از وسیل نقلیه شخصی و محور قراردادن ماشین و تکنولوژی در زندگی روزمره مشکلات فراوانی ایجاد کرده و در حوزه های مختلف شاهد آن هستیم.

وی افزود: اگر فرهنگ شهر انسان‌محور را نهادینه کنیم و برمبنای آن آحاد جامعه را همراه خود نماییم، مشکلات به سادگی قابل حل است؛ باور و اندیشه و فکر با محوریت دوچرخه سواری باید در لایحه های مختلف جامعه بسط یابد و جامعه آن را بپذیرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات