طرح غربالگری سلامت در بوستان ملت آغاز شد

طرح غربالگری سلامت در بوستان ملت آغاز شد

به گزارش پایگاه خبری شهرداری و شورای اسلامی شهر چناران، طرح غربالگری سلامت با انجام تستهای فشار خون، دیابت و قد و وزن با همکاری تیمی از دانشجویان پرستاری، پیراپزشکی و داوطلبین سازمان جوانان هلال احمر در پارک ملت چناران شروع شد.
مهندس هادی بارویی، در همین ارتباط گفت: از آنجا که سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و عاطفی شهروندان از موضوعات حائز اهمیتی است که با سلامت عمومی رابطه مستقیمی دارد به همین خاطر شهرداری به عنوان یک دستگاه خدمت رسان در راستای ارائه خدمات عام المنفعه، اجرای طرحهایی از این قبیل را همه ساله در دستور کاری خود قرار میدهد.
شهردار چناران افزود: خوشبختانه در اجرای این طرح که با مشارکت و همراهی گروهی از دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی توام شد، شاهد استقبال بسیار خوب مردم در نخستین روز از اجرای طرح غربالگری بودیم.
وی تصریح کرد: چون طبق آمارهای موجود متاسفانه میزان مبتلایان به بیماریهای فشار خون و دیابت در سطح جامعه بسیار بالاست و از طرفی بسیاری از افراد نسبت به مبتلا بودن خود به این بیماریها خصوصا دیابت آگاهی ندارند، هدف کلی ما این است ضمن بالا بردن سطح آگاهی شهروندان به علائم بروز این بیماریها و راههای مقابله و پیشگیری، افرادی که ممکن است دچار یکی از این بیماریها شده باشند را به مراکز درمانی راهنمایی کنیم.
مهندس بارویی، خاطرنشان ساخت: کلیه خدماتی که توسط این تیم در پایگاه‌های سلامت شهرداری انجام میگردد به صورت رایگان در حال انجام است و همشهریان عزیز میتوانند با مراجعه به این پایگاه از این خدمات استفاده کنند.
گفتنی است طرح غربالگری سلامت به مدت سه روز از تاریخ ۲۴ لغایت ۲۶ مرداد ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۱ شب در قسمت ورودی پارک ملت اجرا می گردد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری چناران

    منبع خبر

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران

    شهرداری چناران یک شهرداری در شهر چناران می باشد

      نظرات