راه‌اندازی ۲۷ نیروگاه مقیاس کوچک در ساختمان‌های شهرداری اصفهان

راه‌اندازی ۲۷ نیروگاه مقیاس کوچک در ساختمان‌های شهرداری اصفهان

مدیر بهینه‌سازی انرژی‌های نو شهرداری اصفهان گفت: تاکنون ۲۷ نیروگاه مقیاس کوچک با هماهنگی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در ساختمان‌ها، پشت بام‌ها و حیاط‌های شهرداری که هر کدام سه تا چهار کیلووات برق تولید می‌کند، نصب شده است.

امیرحسین ملک‌پور اظهارکرد: امروزه مشکلات مربوط به کاهش منابع انرژی در تمام نقاط دنیا وجود دارد، اما کشورهای پیشرفته سعی بر آن دارند تا کمتر از سوخت‌های فسیلی استفاده کرده و بیشتر به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و نو حرکت کنند، ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر گام‌های خوبی برداشته است.

وی افزود: وجود سالانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی، مناطق بادخیز، دامداری‌های زیاد و سیستم مکانیزه جمع‌آوری پسماندها، اصفهان را مستعد گسترش انواع انرژی‌های تجدید پذیر کرده است .

مدیر بهینه‌سازی انرژی‌های نو شهرداری اصفهان ادامه داد: در گام نخست در قسمت بالای چراغ‌های داخل پارک‌های شهر صفحات فتوولتاییک نصب شد، این صفحات در طول روز، انرژی را از خورشید دریافت و در باطری بخش پایینی خود ذخیره می کرد تا در طول شب همزمان با آغاز تاریکی هوا، انرژی ذخیره شده را به انرژی روشنایی تبدیل کند.

ملک‌پور تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی، شهرداری اصفهان گام‌های موثرتری به سمت نیروگاه‌های تجمیعی داخل پارک‌ها گام برداشت به طوری که در حال حاضر نمونه نیروگاه‌های دو کیلو واتی در بوستان ملت، پارک آبشار و پارک کوثر نصب شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲۷ نیروگاه مقیاس کوچک با هماهنگی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در ساختمان‌ها، پشت بام‌ها و حیاط‌های شهرداری که هر کدام سه تا چهار کیلووات برق تولید می‌کند، نصب شده است.

مدیر بهینه‌سازی انرژی‌های نو شهرداری اصفهان با بیان اینکه نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی پروژه سالن همایش‌های امام خامنه‌ای(مدظله العالی) راه‌اندازی و به شبکه توزیع برق متصل شده است، ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ کیلووات ساعت برق مورد نیاز شهرداری اصفهان با استفاده از انرژی خورشیدی تامین می‌شود که ۱۰۰ کیلو وات آن از طریق نیروگاه خورشیدی سالن همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و مابقی از ساختمان‌های شهرداری که در سطح شهر واقع شده، استحصال می‌شود .

ملک پور اظهارکرد: با توجه به اینکه شهر اصفهان بادخیز نیست، تنها یک توربین بادی به صورت سمبلیک در گردنه باد کوه صفه نصب شده است که روزانه ۶۲۰ کیلووات انرژی تولید می‌کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات