جلسه کارگروه ساماندهی پسماند حوزه های آبریز استان البرز در طالقان

جلسه کارگروه ساماندهی پسماند حوزه های آبریز استان البرز در طالقان

روابط عمومی شهرداری طالقان / در این جلسه مهندس عسگری مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری البرز ، مهندس نصیری مدیر عامل سازمان  پسماند شهرداری کرج ، مهندس صادقلو فرماندار ، مهندس قاسم پور شهردار ، اعضای شورای اسلامی شهرطالقان و شهردار آسارا بهمراه کارشناسان محیط زیست به بحث و تبادل نظر در خصوص ساماندهی پسماندهای شهرستان طالقان و آسارا پرداختند .

در این جلسه مهندس عسگری با بیان این مطلب که ساماندهی پسماند زباله در کرج و طالقان جزء  الزامات است گفت : این طرح  بایستی سال ۹۴ انجام می شده که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است وما در استان به جد پیگیر تحقق این موضوع هستیم. در ادامه سرکار خانم ترحمی از کارشناسان سازمان دهیاری های البرز  خواستار برخورد جدی سازمان محیط زیست در خصوص زباله ها شد وی افزود : بعد از انجام نهایی طرح، نظارت بر جاهایی که این طرح انجام می شود الزامیست .

سپس مهندس قاسم پور شهردار طالقان در سخنان خود با توضیح اینکه مرکز دفن زباله در طالقان نداریم و تنها مرکز انتقال زباله داریم بیان داشت: جمعا ۹ حوزه شهری در اختیار ماست و به  ۳ روستا که نزدیک شهر هستند و قبلا زیر نظر شهرداری  بوده اند در جمع آوری و انتقال زباله کمک می کنیم .

مهندس قاسم پور افزود : طرح جامع پسماند نیاز به اصلاحات اساسی داشته و ضروریست طرح بر اساس دیدگاه های امور شهری و شهرداریها اصلاح شود .

مهندس لشگری معاونت فنی اداره کل محیط زیست استان البرز با بیان این نکته که طرح جامع فقط در خصوص جمع آوری موقت زباله ها و حمل و نقل آنها بوده گفت : طرح ارائه شده هم قدیمی و هم ناقص است و احتیاج به اصلاح کلی دارد و فوکوس ما برای طرح پسماند زباله در طالقان انتخاب یک مشاور مسلط است .

در پایان آقای سید حسن میر حسینی ریاست شورای اسلامی شهر ابراز داشت : طالقان با وسعتی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مربع و پراکندگی زیاد نیاز به بودجه کافی و لازم جهت سالم شدن آب شرب تهران را دارد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری طالقان

    منبع خبر

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان

    شهرداری طالقان یک شهرداری در شهر طالقان می باشد

      نظرات