بدنبال شاد کردن دل مردمان شهرمان هستیم

بدنبال شاد کردن دل مردمان شهرمان هستیم

بدنبال شاد کردن دل مردمان شهرمان هستیم
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی زاده صبح امروز ناطق پیش از دستور سی‌وسومین صحن علنی شورا بود؛ متن این نطق به شرح ذیل است:
بسم ا... الرحمن الرحیم
یکسال از عمر پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گذشته است. سالی سرشار از بیم و امید وفراز و نشیب همراه با تلاش و کوشش های فراوان در راستای خدمات رسانی به شهر و شهروندان عزیز مشهد مقدس. در میانه‌ی این بیم و امیدها، شعارهایی ازسوی ما در انتخابات مطرح شد که مردم با اعتماد به آن شعارها و حضور پرشور خود در پای صندوق های رای ما را بعنوان نمایندگان خود برگزیدند.
این مشارکت کم نظیر و این رای اعتماد مردم یک پیام واضح و روشن داشت. و آن اینکه ما مردم مشهد در شهر خود می مانیم، شهری پر از امید و شادی می سازیم ومشهد را به جایگاه اصلی از دست رفته خود باز می گردانیم.
ما اعضای شورای شهر پس از انتخاب از سوی مردم، وعده هایی به مردم دادیم و خود را ملزم به تعهد به آن وعده ها کردیم. تعهد به امانتداری از رای مردم و وفاداری به پیمانی که با آنها بسته ایم، تعهد به پاسداری از حقوق و منزلت شهروندان شریف این شهر، تعهد به بازگرداندن اعتماد و نشاط از دست رفته جامعه، تعهد به تغییر شیوه مدیریت و اداره شهر و مهیا ساختن بستری مناسب برای مشارکت هرچه بیشتر مردم و دخیل کردن رای و نظر آنها در تصمیم گیری ها و تعهد به پایان دادن گفتمان تک صدایی مسلط بر جو جامعه و حرکت بسوی چند صدایی و تغییر گفتمان شهر در عین حفظ اهداف مشترک، تعهد به مقابله با فساد و مبارزه با رانت موجود در سیستم شهرداری از طریق شفافیت و در نهایت تعهد به ارجح دانستن منافع شهر و شهروندان بر منافع فردی و گروهی که به لطف خدا و همت و تلاش تمامی اعضای شورای شهر تا حدودی به این مهم دست پیدا کرده ایم.
رویکرد اصلی شورای پنجم تعامل و تسامح با تمام دستگاه ها و نهاد های همسو و غیر همسو درراستای پیشرفت شهر و جلب منافع مردم و دفاع از حقوق شهروندان بوده است.
نوع نگاه ما به درون مجموعه شهرداری استفاده از مدیران و کارشناسان لایق و متخصص بوده است. بخش زیادی از مدیران و کارشناسان پیشین را حفظ کرده ایم. این کار نه بواسطه فشارها و نه بخاطر ترس از تغییر بلکه آگاهانه و در جهت استفاده از تجربه و دانش مدیران به نفع شهر بوده است.
از مهمترین مشکلات گریبان گیر شهر مشهد با توجه به وجهه ملی و بین المللی بودن آن که سالانه میزبان میلیون ها زائر و گردشگر ایرانی و خارجی است معضل ترافیک و آلودگی هوا می باشد که در جهت رفع آن تمرکز کرده ایم.
گسترش پارکینگ های عمومی مانند پارکینگ میدان فردوسی با ظرفیت ۵ هزار خودرو که با مشارکت آستان قدس به بهره برداری رسید و همچنین پارکینگ زیر سطحی پارک ملت با ظرفیت۸۰۰ خودرو از آن جمله است.
گسترش خطوط قطار شهری که بعلت هزینه زیاد بهره برداری ازآن در کنار حجم بالای بدهی شهرداری، در ابتدای کار شورای پنجم امری دشواربه نظر میرسید اما با همت شورای شهر و به مدد ارتباطات کارامد شهردار چرخ قطار شهری با انتشار ۷۰۰ میلیارد اوراق مشارکت در آخرین روز سال ۹۶ وافتتاح ایستگاه های سعدی و شریعتی در ابتدای سال جاری با حضور ریاست محترم جمهوری و به حرکت رو به جلوی خود ادامه داد که نشان از عزم دو چندان شورای شهر و شهرداری بر تدوام این پروژه ها دارد.
گسترش خطوط BRTبخاطر هزینه پایین تر آن به نسبت قطار شهری از دیگر اقداماتی است که مجموعه شورا و شهرداری در جهت حل این معضلات انجام داده است.
ساخت و ساز ناموزون شهر و وجود حدود ۲۳۰۲ هکتار بافت فرسوده معضل دیگری است که با توجه به منابع محدود، مجموعه شهرداری به تنهایی توان مقابله با آن را ندارد و نیاز به عزمی جدی از سوی دستگاه های ملی میطلبد
وجود موانع برای ورود سرمایه گذاران به شهر از دیگر معضلات است که در قالب کمیسیون سرمایه گذاری مسائل در حال رصد شدن و رفع کردن موانع است
شهر ما شهر فرصت ها و چالش هاست. شهری پرجاذبه برای سفر و دلپذیر برای زندگی در کنار چالش منابع درآمدی در آینده، منابع انسانی بیش ازنیاز موجود در بدنه شهرداری و ساختار سازمانی گسترده و همچنین عدم تناسب اختیارات شورای شهر و شهرداری با وظایف و مسئولیت ها، که امیدواریم دولت با نگاهی ویژه به پتانسیل بالای شورای شهر و کمک به تقویت آن از ظرفیت بزرگ این نهاد مردمی برای عبور از بحران های اجتماعی پیش روی خود استفاده کند.
یکی از شعارهای ما بازگشت شادی و نشاط به شهر بوده که در حد وسع و اختیار بدنبال رفع آن بوده و هستیم. ‌از بزرگان و علمای عزیز شهرمان خواهش می‌کنیم که این نیاز نسل جوان را بببنند. مخالفت با موسیقی، تعطیلی کنسرت و مقابله با نشاط به بهانه هایی چون ترویج بی بند و باری تفسیر ضمیر خودشان است چرا که ما چنین قصدی نداریم و تنها بدنبال شاد کردن دل مردمان شهرمان هستیم.
مردم مشهد خواهان اجرای کنسرت هایی در شهر خود هستند که در سایر شهرهای کشور بصورت قانونی و بدون هیچ مشکلی برگزار می شود چرا که خود و شهر خود را جزیی از جمهوری اسلامی و قوانین حاکم بر آن می‌دانند و مخالفت و محدودیت با انگیزه های متفاوت در اجرای برنامه هایی که تا چندسال قبل هم برگزار می شده به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و امیدواریم از سوی این عزیزان همسویی صورت بگیرد و شادی و نشاط را از مردم خود دریغ نکنیم .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات