واگن‌های دولتی به مترو اصفهان می‌رسد

واگن‌های دولتی به مترو اصفهان می‌رسد

رییس اداره راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مذاکراتی برای تامین منابع مالی خارجی پروژه خط دو قطار شهری اصفهان صورت گرفته تا خرید تجهیزات و واگن مورد نیاز آن به موقع انجام شود.

اکبر رحمانی در بازدید از پروژه احداث خط دو قطار شهری اصفهان با بیان اینکه حمایت‌های دولت برای طرح های قطار شهری از طریق اوراق مشارکت صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مجوزی برای اوراق مشارکت پروژه قطار شهری اصفهان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان صادر و به شهرداری اصفهان اجازه داده شده که این اوراق را برای تامین مالی و پیشرفت هر چه سریع‌تر خط دو منتشر کند.

وی افزود: مذاکراتی برای تامین منابع مالی خارجی پروژه خط دو قطار شهری اصفهان صورت گرفته تا خرید تجهیزات و واگن مورد نیاز آن به موقع انجام شود.

رییس اداره راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه قطار شهری از جمله پروژه‌های بزرگ شهری محسوب می شود که هزینه‌های هنگفتی برای تکمیل آن لازم است، تاکید کرد: برای تامین هزینه‌های چنین پروژه‌هایی منابع مالی دولتی، منابع شهرداری و منابع مالی خارجی نیاز است.

رحمانی اضافه کرد: در صورت پیشرفت مطلوب عملیات اجرایی خط دو قطار شهری اصفهان، دولت آمادگی دارد برای سال ۹۷ نیز اجازه انتشار اوراق مشارکت دیگری را صادر کند.

حمایت ویژه دولت از قطار شهری ۹ کلان‌شهر کشور

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در خصوص روش‌های تامین مالی پروژه قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: دولت به شکل ویژه ای از قطار شهری ۹ کلان‌شهر حمایت می‌کند و تامین واگن یکی از تعهداتی است که دولت به کلان‌شهرهای کشور داده تا سهم دولت از این طریق تامین شود.

رجب صلاحی تصریح کرد: اسناد مناقصه خرید واگن‌های شهرهای اصفهان، شیراز، تبریز و قم آماده شده و به زودی عملیاتی می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش اعظم اعتبار از اوراق مشارکت که مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان است به حساب شهرداری اصفهان واریز شده و مجوز لازم برای فروش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق برای سال ۹۷ نیز در مراحل اداری قرار دارد.

آغاز اجرای ایستگاه‌های خط دو مترو تا پایان سال

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان در این بازدید گفت: پیش‌بینی می‌شود با تحقق بخش اصلی بودجه مترو از طریق اوراق مشارکت، احداث خط دو مترو تسهیل شود، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال عملیات اجرایی بیشتر ایستگاه‌های خط دو آغاز می‌شود.

محمدرضا بنکدار اظهار امیدواری کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌های لازم تامین مالی خط و واگن‌ها به صورت کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه خط یک قطار شهری با سرفاصله زمانی حدود ۱۰ دقیقه در ساعت پیک از ۶ صبح تا ۱۰ شب مشغول سرویس دهی است، ادامه داد: درصدد هستم با تامین منابع مالی، اجرای خط دو مترو را طبق برنامه زمان‌بندی پیش ببریم.

تکمیل خط دو قطار شهری طبق برنامه

مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه خوشبختانه خط یک قطار شهری با زحمات مجموعه مدیریت شهری به پایان رسید، گفت: در حال حاضر برای تکمیل خط دو قطار شهری اصفهان بسیج شده ایم، در این راستا از تجربیات خط یک مترو استفاده می‌کنیم.

جواد شعرباف تصریح کرد: قصد داریم خط دو را طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص با کمک دولت و اوراق مشارکت به پایان برسانیم؛ اجرای پروژه مترو، بسیار سخت با پیچیدگی‌های فراوان است و در صورتی که منابع مالی به موقع تامین نشود به ادامه کار لطمه وارد می‌شود با این وجود تمام تلاش مدیران شهری به پایان رساندن هر چه سریعتر خط دو قطار شهری است.

وی با بیان اینکه چهار ایستگاه خط دو در دست اجرا است، اضافه کرد: در انتظار رسیدن قطعات دستگاه های تی. بی. ام از آلمان هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک وارد کشور شده و عملیات حفاری تونل ها آغاز شود.

مشاور شهردار اصفهان گفت: برای پیشرفت عملیات اجرایی خط دو قطار شهری نیاز به همکاری سایر مدیران مناطق شهرداری و دیگر دستگاه‌ها از جمله مسکن و شهرسازی، استانداری، نیروی انتظامی، آب و فاضلاب و ... وجود دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات