زمین‌های بلااستفاده در اختیار ستاد بازآفرینی شهری قرار گیرد

زمین‌های بلااستفاده در اختیار ستاد بازآفرینی شهری قرار گیرد

زمین‌های بلااستفاده در اختیار ستاد بازآفرینی شهری قرار گیرد

معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌ها باید زمین‌های بلااستفاده را در اختیارستاد باز آفرینی شهری قرار دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد و به نقل از خبرگزاری مهر خراسان رضوی، محمد مقدوری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و محله‌های هدف خراسان رضوی اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی باید ۳۰ درصد از اعتبارات خود را در محله‌های هدف شهری هزینه کنند و شهرداری‌ها نیز مکلف هستند۳۰ درصد از درآمد ارزش افزوده را که به آنها تعلق می‌گیرد، به اجرای پروژه در این محله‌ها تخصیص دهند.
وی افزود: دستگاه‌های مسوول براساس مصوبه هیات دولت و طبق برنامه ششم توسعه موظف هستند فهرست اراضی خود در محلات هدف به منظور اجرای طرح بازآفرینی شهری هرچه سریعتر به دبیرخانه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف شهری اعلام کنند.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌ها براساس دستور رییس جمهوری باید زمین‌های بلااستفاده در اختیار را که در محدود و نزدیکی این بافت‌ها قرار دارد برای اجرای طرح در اختیار گذارند.
فرماندار مشهد نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه اقدام مشترک در ۸ پهنه شامل ۶۶ محله و ۶ محور اجرا می‌شود که یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت مشهد را شامل می‌شود.
احمد علی موهبتی افزود: برنامه‌های اقدام مشترک سبزوار نیز بررسی و اعلام شده که این برنامه‌ها در ۷ سکونتگاه غیررسمی و ۳ روستای الحاقی اجرایی می‌شود و ۱۵.۵ درصد از مساحت و ۲۹ هزار نفر از جمعیت شهر را در بر می‌گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات